fbpx
myspeaker tiimi kuvassa

Evento kouluttaa yhteistyössä MySpeakerin kanssa

Tuoreet näkökulmat ja innostava sparraus siivittävät tapahtuma-alan ammattilaisten ajatukset uusille urille ja antavat hyödyllisiä työkaluja arkeen.

Evento-lehti järjestää vuoden 2019 aikana koulutusten sarjan yhdessä maan johtavien ammattilaisten kanssa. Evento kokoaa tapahtuma-alan ammattilaisille suunnatun koulutusohjelman sisällön yhteistyössä MySpeakerin kanssa. Ohjelman punaisena lankana ovat tulokselliset kohtaamiset ja tapahtuma-alan ajankohtaisimmat teemat.

Vahvan tiimin voimin maan parhaita puhujia markkinoiva MySpeaker tuo voimaa ja laatua puheeseen.

– Tuomme mukaan inspiroivia puhujia, jotka osaavat kertoa tapahtuma-alan tekijöille hyödyllisistä menetelmistä. Tavoitteena on tuoda alalle uutta virettä: uusia työkaluja ja näkemystä, miten tehdä entistä parempia tapahtumia, myyntijohtaja Susanna Suorsa kuvailee.

Suorsan mukaan MySpeakerin arvoihin kuuluvat avoimuus, vuorovaikutus ja yhdessä tekeminen.

– Arvomme sopivat hyvin yhteen Eventon kanssa. Tämä on mahtava yhteistyö, jonka kohderyhmänä ovat tapahtumajärjestämisen ammattilaiset, ja tällaiselle koulutukselle on tilausta. Siksi lähdimme innoissamme mukaan yhteistyöhön, Suorsa sanoo.

Eventon koulutussarjassa puhujilla on valmentava rooli: avainsana on osallistaminen.

Proaktiivinen tiimi aistii hiljaiset signaalit

MySpeakerin perustajiin lukeutuva toimitusjohtaja Johan Sjöstrand on Susanna Suorsan tavoin työskennellyt pitkään tapahtuma-alalla ja tuntee alan haasteet.

MySpeakerin ainutlaatuisuus perustuu asiantuntijuuteen. Se ei ole vain puhujia välittävä toimisto, vaan ammattitaitoinen tiimi, joka työskentelee yhdessä puhujayhteisön ja kumppaneiden kanssa.

– Puhujayhteisömme takana on tiimi, joka miettii ajankohtaisia aiheita ja kiinnostavaa sisältöä sekä löytää uusia puhujia eri toimialoilta. Tiimimme osaamista on hiljaisten signaalien tulkinta: miten varustaudutaan seuraavaan maailmantilanteeseen. Tiimimme ehdottaa asiakkaille proaktiivisesti juuri oikeita osaajia, laadukkaita, hyväksi todettuja alansa edelläkävijöitä, Sjöstrand toteaa.

MySpeakerin puhujien tuntomerkki on raudankova sisältö ja vakuuttavuus; heillä on taustaa siitä mistä he puhuvat. Tiimin laatua on ymmärrys asiakkaan tarpeista ja tavoitteista sekä ymmärrys puhujista, joita he yhyttävät oikeiden asiakkaiden luo.

– Me teemme tiiviisti yhteistyötä puhujien kanssa, osaamme sanoa minkä tasoisesta puhujasta on kyse, kuka on kunnon keynote-puhuja sekä millaisille kohderyhmille juuri kyseinen puhuja on sopivin. Tunnemme puhujamme ja asiakkaamme, ja mahdollistamme kohtaamisia, joista syntyy muutosta ja kipinää. Puhuja tuo aina omalta alaltaan jotain herättelevää, Suorsa kuvaa.

Tämä on MySpeakerin rooli myös yhteistyössä Eventon kanssa – MySpeaker löytää koulutusohjelman vaikuttavat puhujat.

Satsaa sisältöön

Johan Sjöstrand huomauttaa, että tapahtuma-ala kasvaa koko ajan ja tapahtumiin investoidaan paljon rahaa. Huolestuttavaa on se, että jos budjetista 65–70 prosenttia allokoidaan infraan, cateringiin ja tekniikkaan, jää sisältöön usein vain viitisen prosenttia.

– Sillä, joka haluaa erottautua, ei ole varaa tehdä tapahtumia, joissa ei panosteta sisältöön! Kokemukseni mukaan usein käy niin, että puitteet varmistetaan hyvissä ajoin, jopa pari vuotta ennen tilaisuutta, mutta sisällöstä keskustellaan vasta lähempänä tapahtumaa, ja silloin liian usein budjetin rajat tulevat vastaan, Sjöstrand sanoo.

Mikä on huonoin mahdollinen lopputulos?

– Puhujan laadukkuudesta lepsutaan helposti, mutta palautteessa taas korostuu sisältö. Painotan, että sisältöön kaivataan laadukkuutta, sillä se vaikuttaa kokonaiskäsitykseen tapahtumasta; jos et saa mitään uutta, hienot strobot jäävät merkityksettömiksi.

MySpeakerilla onkin missio nostaa puhujien arvostusta. Jokainen tietää omasta kokemuksesta, että hyvästä puhujasta riittää juttua vaikka koko illaksi.

– Se on se palaute, jonka haluamme kuulla! Inspiroiva puhuja saa aikaan wau-efektin, ja mielestämme siihen kannattaa panostaa. Voit investoida vähän vähemmän muihin asioihin, kun sisältö on kivenkova. Tämä on meidän intohimomme: hyvä puhuja jättää muistijäljen ja synnyttää uudenlaista keskustelua – se on tapahtumassa tärkeämpää kuin kahvilaatuun keskittyminen, Suorsa kärjistää.

Teksti: Mariaana Nelimarkka

Kuva: Pata Degerman

Lue juttu kokonaisuudessaan Evento-lehdestä.

Katso tulevat workshopit ja ilmoittaudu mukaan!


x
Sivusto käyttää evästeitä. Lue Tietosuoja käytäntömme Hyväksyn