Koulutukset
MySpeakerin koulutukset antavat uusia oivalluksia sekä auttavat teitä viemään osaamisen kehittämisen tulevaisuuden tasolle. Koulutukset ovat toteutettavissa myös onlinessa etäkoulutuksina ja webinaareina. Kouluttajina toimivat puhujayhteisömme keynote-puhujat, joilla on laaja käytännön kokemus siitä, miten osallistavalla koulutuksella syvennetään osaamista. Jos ette löytäneet teille ajankohtaista teemaa, niin konseptoimme teille sopivan koulutuksen. Let´s Talk: koulutukset@myspeaker.fi
Tekoälyn tuella taitavaksi puhujaksi – MySpeaker Rhetorich
Hyvät puhetaidot tuovat itsevarmuutta, joka vapauttaa energiaa muun muassa sisältöön ja tunnelmaan keskittymiselle. Retorisilla taidoilla on mahdollista viedä asioita tehokkaammin eteenpäin, vaikuttaa ajatuksiin ja toimintaan.
Tomi Kaukinen: Master the Art of Pitching
Matkalla leijonan luolaan? Miten rakennan vaikuttavan myyntipuheen ja esityksen? Kuinka saan sijoittajat mukaan tai kuinka tulisin valituksi rekrytointiprosessissa? Miten kiteytän monimutkaiset ideat helposti ymmärrettävään muotoon?
Helena Åhman: Päätä paremmin – tilannetaju johtoryhmässä
Tilannetaju on keskeinen johtamisen ja itsensä johtamisen taito. Tilannetajua, niin kuin kaikkia muitakin taitoja, voi kehittää. Se onnistuu, kun ensin tiedostaa mistä elementeistä tilannetaju muodostuu.
Eveliina Salonen: Valmentava johtajuus – tee tulosta vaatimusten kasvaessa
Ihmisten johtaminen on tämän päivän johtamisen kulmakivi. Eveliinan valmennuksissa opitaan johtamaan työyhteisön energiaa kohti organisaation tavoitteiden toteutumista. Valmennusten ytimessä ovat uusiutuminen, itseohjautuvuus, tunteiden ja ajattelun johtaminen sekä työntekijöiden motivaation vahvistaminen.
Petri Matero: Asiakaskokemuksen Rockstara™
Voiko asiakaskokemusta hallita mallintamalla palvelupolkuja tai suunnittelemalla digitaalisia ja analogisia asiakaskohtaamisia etukäteen? Mistä tiedämme, mitä asiakkaamme haluavat ja kuka on paras henkilö vastaamaan tähän kysymykseen? Tulisiko meidän unohtaa ratkaisut ja keksittyä ennemmin kuuntelemaan?
Lauri & Paavo Järvilehto: PIM! Olet luova
Mikä saa osan ihmisistä vaikuttamaan luovilta neroilta, kun taas toisilta uusia ideoita ei tunnu syntyvän juuri koskaan?
Luovuus on ihmiselle luontainen tapa toimia ja tapa nähdä ympäröivä maailma mahdollisuuksina. Valitettavasti usein me rajoitamme tätä luontaista kykyämme. PIM! Olet luova -valmennus tähtää herättämään kaikki osallistujat luovuuden potentiaalista, joka löytyy ihan jokaisesta osallistujasta!
Mikael Hugg: Sales Hacker
Myydäänkö teidän organisaatiossa jo ns. “Low touch” -mallilla ja rakennetaan toimivia modernin ajan myyntitiimejä? Tulevaisuudessa perinteiset sankarimyyjät tai B2B-Rambot kuolevat sukupuuttoon ja vallan ottavat myyntihakkerit – Sales Hackersit!
Sami Sallinen: Vaikuttava myynti etänä
Nyt kun suuri osa työelämän kohtaamisista on siirtynyt verkkoon, on entistä tärkeämpi ymmärtää kuinka rakentaa luottamus ja kuinka hyödyntää sanatonta viestintää asiakas- ja myyntitilanteissa.
Christoffer Weiss: Löydä oma äänesi!
Tänä päivänä jokainen meistä joutuu esiintymään monissa eri tilanteissa. Esiintymistilanteita on huikea määrä kuten kokouksia, seminaaripuheita ja pitchaushetkiä, joissa viesti tulisi saada vaikuttavalla tavalla perille. Asiantuntevuus on tärkeää, mutta se ei ole mitään ilman kykyä tuoda sitä esiin.
Anna Perho: Suorat Sanat – paranna palautteella!
Anna Perho: Mitä tekisit tai sanoisit, jos et pelkäisi muiden reaktioita? Entä haluatko kehittyä palautteen antajana? Yrityksen kulttuuri on yhtä kuin siellä työskentelevien ihmisten välinen kommunikaatio. Jos vaikeista asioista vaietaan, ilmapiiri sumenee kaunan pienhiukkasista, ja kehitykselle välttämätön rakentava konfliktointi piiputtaa.
Emilia Järvinen: Mindfulness työyhteisöille – askelia täydelliseen pysähtymiseen ja palautumiseen
Mindfulness eli hyväksyvä tietoinen läsnäolo on erityinen huomion kiinnittämisen tapa. Tietoisuustaitojen säännöllinen harjoittaminen vahvistaa mielen tyyneyttä, keskittymiskykyä ja läsnäoloa. Henkilö, jolla on vahvat tietoisuustaidot, on ”hereillä” ja valppaana, palautuneempi ja empaattisempi. Tämä on entistä tärkeämpää kiihtyvässä työnteon vauhdissa ja muutoksessa, sekä yhä monikanavaisemmassa vuorovaikutuksessa.
Christoffer Wahlberg: Business storytelling
Tarinankerronnalla voidaan muuttaa maailmaa! Koulutuksessa sukelletaan syvään tarinan kerronnan maailmaan. Miksi juuri tarinankerronta on niin tärkeää ja miksi suurin osa suomalaisista yrityksistä ei vielä hyödynnä sitä toiminnassaan?
André Noël Chaker: Retorikas Koulu – opi Retorikkaaksi!
Haluatko kehittää suoriutumistasi puhe- ja esiintymistilanteissa? Tarvitsetko apua omien vahvuuksien tunnistamiseen sekä keinoja saada viestisi vakuuttavasti kuulijoille? Oletko edennyt kollegasta esimieheksi ja nyt sinun tulee saada viestisi vakuuttavasti perille tiimillesi?
Anna Perho: Idioottien ympäröimänä? – työyhteisöjen erilaiset ihmistyypit
Anna Perho: Oletko joskus miettinyt miksi kaikki ymmärtävät kenestä puhumme, kun puhumme insinöörityypeistä, pirttihirmuista, toimikuntaihmisistä tai kaikkien kavereista?
Käyttäytymisprofiilit antavat yhteisen kielen arjesta tutuille työpaikkojen arkkityypeille. Viitekehys on helppo oppia ja siitä on apua erityyppisten ihmisten kanssa työskentelyssä. Perusidea on, että ihmiset voidaan jakaa käyttäytymistyyliensä mukaan neljän eri värin symboloimaan profiiliin. Profiileista mikään ei ole toista parempi tai huonompi. Toimivassa tiimissä jokainen ”väri” on edustettuna.
Unna Lehtipuu: Pitchauksen mestariksi – näin rakennat vaikuttavan puheenvuoron
Osaatko rakentaa mestarillisia esityksiä, puheenvuoroja ja myyntipuheita erilaisille haastaville yleisöille? Nopeassa yrityksen, asian, osaamisesi tai tuotteesi esittelyssä eli pitchauksessa vaikuttamisen tehotaidot ovat tarpeen.
Risto Oksanen: Vaikuttavan sponsorointi-kumppanuuden rakentaminen
Tiedätkö miten sponsoritarjouksia tulisi nykyään arvioida? Tavoitteiden asettaminen ja tulosten mittaaminen on tuloksellisen sponsoroinnin peruskiviä. Onnistuvatko ne teillä?
Mikael Hugg: Jatkuva oppiminen ja kasvunajattelu tiimin menestystekijänä
Tulevaisuudessa jokaisen yrityksen ja yhteisön on pystyttävä jatkuvaan innovointiin, vaalia kasvukulttuuria ja siirtyä marginaalikehityksestä disruptoivampaan kehittämiseen. Usein parhaat ja arvokkaimmat oivallukset syntyvät työntekijätasolla arkisten tehtävien äärellä, mutta tähän on vaikea päästä jos organsiaatio kannustaa työntekijöitään perinteisesti hyväksytyillä ja totutuilla menetelmillä.
Varamäki & Helle: Osaamismuotoilu – onko teillä jo ketterästi oppiva organisaatio?
Organisaatioiden oppimiskyvykkyys on noussut ja nousemassa yritysten menestystekijäksi. Miten oppimisesta saadaan strategiaa tukevaa, jatkuvaa, tavoitteellista ja yksilötasolla motivoivaa?
Osaamismuotoilu-valmennus on ratkaisu näihin kysymyksiin. Se auttaa organisaatiota kehittämään strategian toteuttamista tukevaa oppivaa kulttuuria. Osallistujia tuetaan yksilöllisten, mutta samalla työn muuttuvat vaatimukset huomioivien oppimistavoitteiden löytämisessä sekä uusien, muidenkin kuin muodollisten oppimismahdollisuuksien havaitsemisessa. Heitä aktivoidaan lähtemään nopeasti liikkeelle ja kokeilemaan erilaisia oppimisen tapoja käytännössä.
Haatainen & Yrjölä: Menesty somessa
Brändit kilpailevat kuluttajien huomiosta valtavan sisältötulvan keskellä. Jotta organisaatio
menestyy modernissa mediaympäristössä täytyy sen luoda sosiaaliseen mediaan
merkityksellistä ja vuorovaikutteista sisältöä, joka houkuttelee kohderyhmän sitoutumaan
sen tarinaan sosiaalisen median kanavissa. Koulutuspäivän jälkeen osallistuja hallitsee somen tärkeimmät perusperiaatteet, sekä keinot omatoimiseen sisällön suunnitteluun. Koulutuspäivän aikana osallistuja pääsee myös tutustumaan tämän hetken tärkeimpiin sometrendeihin ja ymmärtää eri somekanavien lainalaisuudet ja erot.
Lauri Järvilehto: Inhimillinen tekoäly
Syksyllä 2022 alkanut tekoälyn vallankumous on internetin ja älypuhelinten veroinen
teknologiamullistus, joka on muuttanut jo nyt työelämää lähtemättömästi. Samalla tekoälyyn
liittyy myös valtavasti ylikorostunutta odotuksia ja hypeä.
Henri Hyppönen: Tulevaisuuden johtajan metataidot
Tulevaisuus näkyy ja tuntuu teknologioiden esiinmarssina, työn muutoksena ja asiakkaiden vaatimusten rajuna nousuna. Tulevaisuutta ei voi sellaisenaan ennustaa, ja uskottavan tulevaisuuden kuvan esittäminen on jokseenkin mahdotonta. Mutta tulevaisuutta ennustavia kehityskulkuja voi lukea, ja tulevaisuuden rakentamisesta voi luoda systemaattisen prosessin, jossa uutta ei sidota menneisyyden ajattelumalleihin.
Kristiina Komulainen ja Jukka Vänskä: Mahtava konflikti
”Millä mielellä tulet töihin?” Tämä on yksi tärkeimmistä resurssikysymyksistä missä tahansa
työyhteisössä. Hyvällä mielellä työhönsä tulevat työntekijät ovat motivoituneita, luovia ja tehokkaita.
Jos työntekijä tulee jatkuvasti huonolla mielellä hommiin, se harvoin johtuu työntekijästä itsestään.
Vaikeinakin aamuina jaksaa raahautua työyhteisöön, jossa ilmapiiri on kohdallaan.
Varamäki & Helle: Työpäivämuotoilu – Tuloksena muutoskyvykäs ja itseohjautuva tiimi
Onko työyhteisönne muutoksessa? Oletteko muuttamassa uusiin toimitiloihin tai ottamassa uusia digitaalisia työvälineitä käyttöön? Tai onko teillä tilanne, jossa työyhteisö haluaa tukea työssä jaksamiseen?
Saku Tuominen: Itseään johtava johtaja
On haastavaa olla hyvä esimies, ellei kykene johtamaan itseään. Silti monet nykypäivämme haasteista juontavat juurensa juuri tähän. Tekemistä leimaa kiire, huono suunnittelu, läsnäolon puute, hätiköidyt päätökset, ja keskinkertainen ajattelu. Itseään johtava johtaja -koulutus kirkastaa hyvän johtajan keskeisiä piirteitä ja auttaa esimiehiä kehittämään erilaisia itsensä johtamisen taitoja. Koulutuksessa opitaan uutta ajanhallinnasta, todo-listoista, kirkkaasta ajattelusta, priorisoinnista, motivoinnista, läsnäolosta ja kokonaisvaltaisesta hyvinvoinnista.
Jaakko Sahimaa: Johda merkitystä
Merkityksellisyyden kaipuu on yksi tulevaisuuden työelämän keskeisistä teemoista. Jos organisaatio ei voi tarjota merkityksellistä työtä – löytävät parhaat tekijät sitä muualta. Merkityksellisyys onkin työelämän menestystekijä.
Timo Toivanen: Hinnoittelulla tulosta!
Hinnoittelu ei ole helppoa. Melkein kaikki yritykset epäonnistuvat joskus hinnoittelussaan. Hinnoittelu vaatii monipuolista näkemystä yrityksen toiminnasta. Hinta ratkaisee monen yrityksen kannattavuuden. Vaikka yritys olisi muuten erittäin hyvä kaikessa tekemisessään, mutta jos sen tuotteiden ja palveluiden hinnat ovat liian alhaiset, se voi menettää koko toimintakykynsä.
Niina Ratsula: Code of Conduct – miten rakennetaan oikein toimimisen kulttuuri?
Vastuullisuus ei ole pelkästään kilpailuetu, vaan elinehto tulevaisuuden kestävälle organisaatiolle. Organisaation vastuullisuuden ytimessä ovat eettisesti kestävä toimintakulttuuri ja sen vaalimiseksi rakennetut yhteiset pelisäännöt eli Code of Conduct. Yhä useampi yritys laatii ja julkaisee eettiset periaatteet ohjenuoraksi henkilöstölle, asiakkaille ja muille sidosryhmille. Mutta miten yritykset käytännössä varmistavat, että ne toteutuvat arjen toiminnassa ja päätöksenteossa?
Elina Aalto: Vaikuttava esiintyminen – läsnäolo, vuorovaikutus ja sujuva ilmaisu!
Vaikuttava esiintyjä liikuttaa yleisöään ja saa aikaan toiminnan muutoksia. Tehokas asiakaspalvelija havaitsee ja reagoi asiakkaan tarpeisiin nopeasti. Tulosta tekevä myyjä keskittyy asiakkaan kuuntelemiseen. Mikä heitä yhdistää? – Dialogisuus. He kaikki pyrkivät vuorovaikutukseen yleisönsä kanssa.
Sinustako itsevarma esiintyjä?
Kaipaatko itsevarmuutta esiintymisiin? Jännittääkö julkinen puhuminen, projektin esittely tai kokouksen vetäminen? Haluaisitko esiintyä sujuvammin ja vaikuttavammin?
Julia Hämäläinen: Monimuotoisuuden ja inklusiivisuuden edistäminen organisaatiossa
Globaali tutkimus osoittaa, että monimuotoisuus lisää innovaatioita, parantaa päätöksentekoa, tukee työntekijöiden hyvinvointia, tuottaa parempia taloudellisia tuloksia ja tehostaa ongelmanratkaisua. Vaikka ymmärrämme hyödyt, meidän on ymmärrettävä laajemmin monimuotoisuutta ja inklusiivisuutta organisaatioissa voidaksemme ratkaista haasteita, jotka ovat edessämme rakentaessa inklusiivisempia työpaikkoja.
Haatainen & Rousu: Kuinka tehdä tuloksellista vaikuttajamarkkinointia?
Valjasta vaikuttajamarkkinointi tuloksellisesti yrityksesi käyttöön. Tämä on käytännönläheinen workshop, jossa pääset suoraan suunnittelemaan organisaatiollenne sopivaa vaikuttajamarkkinointia.
Jaakkola & Björkstam: Resilienssi ja palautuminen – miten kasvatetaan muutoskykyisyyttä?
Resilienssi eli muutoskykyisyys on kykyä vastaanottaa ja sopeutua muutokseen. Se on toimintaa, joka vie eteenpäin ja tukee hyvinvointia stressaavienkin muutostilanteiden äärellä. Tutkimusten mukaan muutoskyvyn valmentaminen työpaikoilla on myös taloudellisesti kannattavaa. Se on sijoitus, joka maksaa itsensä moninkertaisesti takaisin.
Emilia Vuorisalmi: Hormonityypit työyhteisössä – ota koko potentiaali käyttöön!
Tiede osoittaa, että mieli ja keho ovat yhtä. Hormonit toimivat viestin viejinä kaikkien tärkeimpien elinten ja kaikkien solujen välillä. Hormonien kokonaisvaltainen ja kestävä tasapainoittaminen on tehokkain tapa lisätä hyvinvointia, terveyttä sekä vapauttaa työntekijän ja yhteisön täysi potentiaali käyttöön.
Annamaija Manninen: Median kynsissä – miten selviytyä tiukoissa haastattelutilanteissa?
Kun toimittaja soittaa, onko organisaation jokainen vastuuhenkilö valmis kameran eteen haastatteluun? Ovatko ydinviestit yhteneväiset, ymmärrettävät ja kiinnostavat puhujasta riippumatta? Jos näin ei ole, on Median kynsissä -valmennus ajankohtainen. Tilanteen eteen tullessa ei ole aikaa harjoitella. Jokainen huonosti hoidettu mediakohtaaminen on hukattu mahdollisuus, tai pahimmillaan itse aiheutettu kriisi.
Pirjo Suhonen: Hyvinvoinnin Basecamp – Hyvinvoinnin vahvistaminen kirjallisuusterapeuttisin menetelmin
Hyvinvointia kirjallisuusterapeuttisin menetelmin – koulutus lisää osallistujien hyvinvointia, itsetuntemusta, vahvistaa läsnäolevaa dialogisuutta työyhteisössä, syventää luottamusta ja ruokkii luovuutta. Koulutus on kaikille niille organisaatioille, jotka haluavat vahvistaa henkilöstön hyvinvointia ja työyhteisön dialogisuutta, jotta uudenlainen luovuus mahdollistuu. Tulevaisuuden työelämän tärkeimpiä taitoja ovat taidot, jotka ovat osa ihmisyyttämme: vuorovaikutustaidot, tunnetaidot, luovuus. Jokainen näistä taidoista rakentuu vahvan itsetuntemuksen päälle.
Sami Sallinen: Haastavien tilanteiden nollatoleranssi
Haastavien ja uhkaavien asiakastilanteiden määrä on jatkuvassa kasvussa. Taito lukea asiakasta oikein ja hallita oman kehon stressireaktioita, ovat välttämättömiä taitoja hallita uhkaavia tilanteita.
Timo Toivanen: Budjetointi 2020-luvulle – tehot irti budjetoinnista
Tehdäänkö teillä budjetointia samalla tavalla kuin viime vuosisadalla? Nyt on aika päivittää teidän talouden suunnittelun osaaminen 2020-luvulle! Talouden suunnittelu on parhaimmillaan loistava työkalu toiminnan ohjaamiseen haluttuun suuntaan. Budjetointi ei ole pelkästään numeroiden suunnittelua vaan se on liiketoiminnan suunnittelua.
Kirsti Laasio: Menesty muutoksessa – visiosta toteutukseen
Koulutus vie johtajan muutosmatkalle. Kun organisaatio ottaa uuden suunnan, on tärkeintä saada kaikki mukaan. Muutos yleensä aiheuttaa ihmisissä vastarintaa, vaikka kyseessä olisikin positiivinen muutos. Uuden suunnan ja uudistumisen johtaminen on ihmisten innostamista ja kuljettamista yhteisen tavoitteen ja osallistavan suunnittelun kautta. Se on myös uuden ajattelun herättelyä ja vakiinnuttamista.
André Noël Chaker: Retorikas Coaching – Opi Retorikkaaksi
Onko julkinen puhe hallussa vai koetko sen haastavaksi? Osaatko vakuuttaa kuulijasi? Haluatko nostaa tasoasi vaikuttavana puhujana ja viestijänä?
Retorikas Coaching on henkilökohtainen sparraus vaikuttavan puheen rakentamiseen, jossa pääset kehittämään suoriutumistasi puhe- ja esiintymistilanteissa. Harjoittelemalla ja kehittämällä itseään kenestä tahansa tulee parempi vaikuttajana – olitpa sitten johtaja, myyjä, markkinoija, asiantuntija tai muuten vain paljon puhetta työssäsi käyttävä niin puhetaidot ovat vaikuttamisen välineistä tärkeimmät.
Kirsti Laasio: Asiakaskokemus uudistumisen keskiössä
Asiakaskokemus, asiakaskokemuksen kehittäminen ja asiakkaan nostaminen liiketoiminnan keskiöön näkyy nyt lähes jokaisen yrityksen strategiassa ja tavoitteissa. Silti esimerkiksi CXPA Finlandin Customer Experience Management 2020 kyselyyn vastanneista suomalaisyrityksistä vain noin puolet kertoi asiakaskokemusta kehitettävän koordinoidusti. Kolmasosassa yrityksistä ei ollut asiakaskokemuksen kehittämisestä vastaavaa johtajaa, eikä sitä ole jalkautettu läpi organisaation ja arkitekemiseen. Kun yrityksen strategiaan on ankkuroitu asiakaskeskeisyys ja asiakaskokemus on johdon agendalla, on tärkeää saada konkreettinen suunnitelma, jotta kaikki saadaan mukaan.
Perttu Pölönen: Tulevaisuuden työ ja taidot
Työelämän murros ja muutoksen nopeus tulevat muuttamaan tulevaisuuden aloja ja ammatteja. Tiedot ja taidot vanhenevat teknologian kehittyessä. Minkälaisia taitoja tulisi kehittää, mikä on arvokasta tulevaisuudessa? Kannattaako tulevaisuudessa keskittyä yhteen asiaan vai tehdä kaikenlaista? Miltä näyttävät tulevaisuuden osaaminen, ammatit ja eri alat? Tulemmeko näkemään inhimillisen vallankumouksen?
Mirjami Sipponen-Damonte: Etäfasilitoinnin taitoja esimiehille
Etäkokoukset erilaisissa muodoissaan ovat yleistyneet todella nopeasti. Myös etäpalaveri voi olla tehokas ja osallistujia motivoiva, kunhan perusasiat ja osallistujien yksilölliset tarpeet on huomioitu. Miten tehdään etäpalaverista osallistava ja energisoiva? Entä miten psykologista turvallisuutta edistetään etäpalavereissa?
Joanna Asikainen: Miten pidetään asiakas näpeissä hälystä huolimatta?
Myyntityötä mullistavat tiedon saatavuus, vaihtoehtojen määrä, markkinoiden läpinäkyvyys, vertailtavuus ja erilaiset digitaaliset palvelut. Asiakkaalla on enemmän tietoa ja mahdollisuuksia kuin koskaan. Samalla asiakas elää myös kovan ”hälyn” keskellä – tiukat tavoitteet, paineet ja kiire vaikuttavat asiakkaaseen. Kaikki nämä asiat haastavat myyjän, myyntityön ja asiakaspalvelun. Yksi asia ei ole muuttunut myyntityössä. Asiakas haluaa tehdä hyviä päätöksiä ja päätöksenteko perustuu luottamukseen.
Eeva Jaakonsalo: Mielen pelikentät – miten vähennetään kuormitusta ja rakennetaan menestyvä tiimi?
Mielen pelikentät on malli, joka kuvaa motivaatiojärjestelmäämme erilaisissa aktiivisuus- ja tunnetiloissa. Pelikentällä on neljä aluetta: uhka, into, palautuminen ja demotivaatio. Uhka ja into ovat ns. hyökkäystilanteita ja palautuminen ja demotivaatio taas vetäytymistilanteita.
Helena Åhman: Keskusteluälykkyys painetilanteissa
Keskusteluälykkyys on uusi ja ajankohtainen näkökulma vaativiin keskusteluihin, neuvotteluihin ja konflikteihin. Keskusteluälykkyytesi paineisissa tilanteissa on elämäsi tärkein taito ja tämä on myös tutkitusti keskeinen organisaatiosi menestyksen ydin!
Tero Karhu: Meidän jengi
Toimiva joukkue ja hyvä yhteishenki koostuvat yksilöistä, jotka kokevat tulevansa nähdyksi ja kuulluksi omana itsenään ja jotka kokevat työllään olevan merkitystä yhteisten päämäärien saavuttamiseksi. Meidän jengi -koulutus antaa työkaluja toimivan joukkueen rakentamiseen. Koulutus lähtee rohkeasti eteenpäin yksilöstä yhteisöön sisältäen harjoituksia ja löytäen keinoja siihen, miten ollaan vahvempi tiimi ja mennään eteenpäin yhdessä kohti tavoitteita. Koulutuksen sanasto on paljon urheilun teemaan liittyvä, jossa määritellään urheilujoukkueen tavoin se kuka on hyökkääjä, puolustaja, huoltoporukka ja miten näiden synergioita vahvistetaan käytännön harjoituksin.
Belinda Gerdt: Digitaalinen asiakaskokemus: Think Big
Liiketoiminnan digitalisoituessa asiakkaan kokemus muuttuu voimakkaasti. Tapamme kommunikoida, etsiä tietoa ja kuluttaa muuttavat asiakkaan kanssa tapahtuvaa dialogia. Asiakas odottaa viiveetöntä ja helppoa asiointia (kukapa enää haluaisi jonottaa kassalla!). Palvelulta asiakkaamme odottavat yksilöllisyyttä, kun vielä useimmat yritykset segmentoivat asiakkaitaan.
Susanna Rantanen: Puhutteleva osaajamarkkinointi – miten voitetaan tulevaisuuden osaajat meille?
Mitä, jos organisaationne kilpailukyky saisi melkoiset siivet niinkin yksinkertaisella asialla kuin strateginen osaajamarkkinointi? Älä anna ideaalien osaajienne luisua kilpailijoidenne laariin.
Chaker, Ketonen & Ravattinen: Retorikas ja karismaattinen vaikuttaja
Tässä valmennuksessa opit vaikuttamaan puheellasi, osaat tuottaa enemmän arvoa sillä. Ymmärrät ja opit syvemmin vaikuttavan julkisen puhumisen taidon. Esiintymispelko muuttuu esiintymishaluksi ja -innoksi. Tiedät, miten vaikuttava puhe rakentuu ja miten vakuutat kuulijasi.
Pöysti & Valtonen: Miten bändisi saadaan soimaan?
Kuvaako työyhteisöäsi sanat: yhteisöllisyys, mielekkyys ja arvostus? Onko työyhteisön jäsenten motivaatio hakusessa ja arvostus pelkkä sanahelinää? Soiko bändinne soittimet yhteen vai ollaanko teillä enemmänkin epävireisiä?
André Noël Chaker: Retorikas Retriitti – opi Retorikkaaksi
Haluatko kehittää suoriutumistasi puhe- ja esiintymistilanteissa? Tarvitsetko apua omien vahvuuksien tunnistamiseen sekä keinoja saada viestisi vakuuttavasti kuulijoille? Tai etsittekö paikkaa ja laadukasta ohjelmaa teidän kickoffeihin?
Sari Havas: Timanttinen työilmapiiri
Sari Havas: Liikkuuko teidän työyhteisössä tunteiden viidakko? Jokainen työyhteisö on täynnä ristiriitaisia tunteita. Siellä voi kuplia ilo, kannustus ja empatia ja toisaalta siellä voi olla myös väärinkäsityksiä, turhautumista, pelkoja ja energiasyöppöjä, jotka jarruttavat prosesseja sekä aiheuttavat uupumusta. Tunteiden tiedostaminen ja hallinta vuorovaikutustilanteissa erottaa menestyjät häviäjistä.
Aleksi Litovaara: Energiaboosti – iloa, intoa ja asennetta työhön!
Energiaboosti-valmennus raikastaa itsensä johtamisen työkalupakkia työyhteisössä. Työn tehokkuus ja mielekkyys on loppupeleissä jokaisen tiimiläisen omissa käsissä – samoin vireystila, asenne ja palautuminen. Laitetaan näihin asioihin yhdessä boostia!
Iida Mäkikallio: Kehitä työyhteisösi tunne- ja vuorovaikutustaitoja
Tutkimusten mukaan tiimin jäsenten keskinäinen luottamus ja psykologisesti turvallinen ilmapiiri ovat keskeisempiä tekijöitä, jotka erottavat parhaat tiimit hyvistä. Ne ajatukset, tunteet ja käyttäytyminen, joita käytämme suojellaksemme itseämme kun olemme epävarmuudessa ovat niitä seikkoja, jotka tulevat luottamuksen tielle ja saavat meidät toimimaan toisin kuin haluaisimme. Innostavan ja avoimen ilmapiirin johtaminen ja haastavien tunnelatautuneiden tilanteiden käsittely rakentavasti, vaatii taitavaa tunteidensäätelyä ja -käsittelyä, sekä vahvoja ihmissuhdetaitoja.
Fäldt & Salovuori: Kuka johtaa sinua, ellet sinä?
Rutinoitu työnteko ja tavanomainen ajattelu murhaavat organisaation luovuuden. Olemme liiaksi tapojemme vankeja ja on helppo kulkea jo valmiiksi tallattuja polkuja. Tämä ei riitä, jos organisaatio ja työntekijä mielivät pärjätä työelämän murroksessa. Jatkossa jokaiselta työntekijältä tarvitaan kehittyneitä itsensä johtamisen taitoja, intoa uusiutua ja aimo annos rohkeutta raivata organisaatiolle uusia polkuja. Jos näitä ei löydy, voi työnsä pian ojentaa robottikollegalle!
Juha Wiskari: Kiireprofiililla tehokuutta työelämään – miksi kiire pitää tappaa?
Nopeasti laajeneva digitaalinen tiedonvälitys ja verkkomaailman työvälineet aiheuttavat haasteita, joiden tuloksena kiire alkaa viedä eikä oma tahto. Pitkällä tähtäimellä fokus vaihtuu jatkuvasti ja tavoitteet hämärtyvät. Päivittäiset keskeytykset muuttavat työaikaa siten, että huomaa tekevänsä töitä 5-7 minuutin pätkissä.
Sami Sallinen: Syvyyttä vuorovaikutukseen – keho paljastaa tunteet ja ajatukset!
Sami Sallinen: Miten kehonkielen ymmärtäminen parantaa vuorovaikutusta ja esimiestyötä? Hyvät vuorovaikutustaidot ovat kriittisen tärkeä osa johtamisosaamista. Kyky lukea keskustelukumppanin tunnetiloja ja ajatuksia luo edellytykset hyvälle johtamiselle, syventää tunneälyä ja antaa valmiudet vahvalle esimiestaidolle.
Veikko Törrönen: Liiketoimintamuotoilulla luodaan entistä parempi asiakas- ja työntekijäkokemus!
Miltei jokaisen organisaation strategiakalvoilla lukee sama ajatus hieman eri muodoissa: ”Tuotamme yhdessä toimialan parasta asiakaskokemusta.” Tahtotila strategisen kilpailuedun luomiseen on selkeä, mutta organisaation yhteinen ymmärrys, näkemys ja keinot tavoitetilan toteuttamisesta puuttuvat.
Tomi Kaukinen: Kaikki, mitä sinun tulisi tietää yrittäjyydestä
Oletko miettinyt, mitä on yrittäjyys ilman filtteriä ja kokemuksen kautta tarkasteltuna? Onko sinulla mielessä kysymyksiä yrittäjyydestä, joita et ole uskaltanut kysyä?
Sami Sallinen: Taktinen neuvottelu ® -kun vuorovaikutus muuttuu vaikeaksi
Neuvottelu on helppoa, kun osapuolten intressit ovat yhteneväiset. Usein käy kuitenkin niin, että vuorovaikutus ei suju toivon mukaisesti, osapuolten intressit eroavat tai neuvottelussa on niin korkeat panokset, että se muuttaa kohtaamisen luonnetta. Yritysmaailma on täynnä haastavia vuorovaikutustilanteita, edessä on vaikea liikeneuvottelu, myynti ei suju, työyhteisö oireilee tai asiakas käyttäytyy sopimattomasti. Vuorovaikutus- ja neuvottelutaidot ovat tämän päivän tärkeimpiä työelämän taitoja.
Antti Mäki: Digitalisaation johtaminen ja kestävän kilpailuedun rakentaminen tulevaisuudessa
Digitaalinen transformaatio, digitalisoituvat ostopolut ja liiketoiminnan murros ovat asioita jotka saavat palstatilaa, mutta mitä ne merkitsevät liiketoiminnalle, johtajuudelle ja yrityksen kasvulle? Mihin Googlen, Applen, Amazonin kilpailuetu perustuu teknologian lisäksi? Miten johtaa ja tehdä päätöksiä vaillinaisen ja epätäydellisen tiedon pohjalta läpi organisaation? Miten houkutella ja pitää parhaita työntekijöitä? Mikä on johdon/johtajan rooli digitalisoituvassa maailmassa? Miten organisaatioon saa puhallettua uutta energiaa ja tekemisen meininkiä?
Timo Toivanen: Esimiehen selviytymispakkaus: Opi ohjaamaan tiimisi tai yksikkösi toimintaa numeroilla
Onko talousosaaminen sinun ydinosaamistasi? Tuntuuko talouden kieli ja taloushallinto sinusta vastenmieliseltä ja vaikealta? Pääosassa yrityksiä liiketoimintaa ohjataan kuitenkin numeroilla, joten talousosaaminen on tärkeä osa esimiesten ja päälliköiden työkalupakkia. Tuloslaskelmat ja talouden tunnusluvut ovat arkipäivää keskusteluissa niin johdon kuin muunkin henkilöstön välillä. Päätöksiä ja valintoja perustellaan usein lukujen pohjalta.
Mika D. Rubanovitsch: Ylivoimainen digimyyjä – pysähdy myymään!
Mika D. Rubanovitsch: Onko teillä myymisen taso laskenut samalla kun uudet teknologiat on otettu käyttöön?
Myynti ja ostaminen ovat murroksessa, kun digitalisaatio muokkaa pelisääntöjä ja suunnitteluhorisonttia. Digitaalisuus on myynnissä hyvä renki, mutta huono isäntä. Se tukee tekemistä, muttei korvaa sitä. Asiakkaan oikea-aikainen kohtaaminen ja H2H eli human-to-human korostuvat entisestään digiaikakaudella.
Teemu Karppinen: Miten optimoidaan vireystasoa, suorituskykyä ja voidaan paremmin?
Tiedätkö, miten sinun tulisi vahvistaa henkistä, fyysistä ja sosiaalista suorituskykyä ja miten voisit hallita työhön liittyvää stressiä? Entä onko sinulle kokonaisvaltainen hyvinvointi tärkeää mutta et tiedä mistä aloittaa?
Harri Gustafsberg: Henkisten voimavarojen vahvistaminen
Koulutuksessa opitte reagoimaan muutoksiin rauhallisesti, rakentavasti ja tulevaisuuteen luottaen.
Koulutuksen myötä kasvatte tiimin suorituskykyä yksilö- ja organisaatiotasolla. Vahva mielen
suorituskyky, joustavuus ja muutoskyvykkyys rakentuvat hyvinvoinnin pohjalle. Hyvinvointi on
tärkeä perusta, mutta haastavissa muutostilanteissa tarvitaan yhä laajemman skaalan taitoja.
Koulutuksessa perehdytte stressin anatomiaan ja siihen, millä tavalla keho ja mieli saadaan
toimimaan optimaalisella tavalla yhdessä.
André Noël Chaker: Online Speaker – Design your skills
Onko sinulla edessä etäpuheenvuoron pitäminen yleisölle? Pitääkö sinun vakuuttaa kuulijat videolla? Vai oletko esiintymässä etänä palaverissa, jossa sinun tulee saada viestisi vaikuttavasti perille?
Varamäki & Helle: Johtamismuotoilu – miten kehitetään esimiestyötä palveluna?
Työelämän muuttuessa yhä vaikeammin ennustettavaksi, pirstaleisemmaksi ja nopeatempoisemmaksi, myös johtamisen täytyy uudistua. Tulevaisuuden työelämässä johtaminen on palvelufunktio, joka mahdollistaa entistä itseohjautuvamman toiminnan. Ihmisten vaihtelevat tarpeet edellyttävät kiinnostusta ihmisistä yksilöinä ja johtamisen käytäntöjen mukauttamista erilaisiin tarpeisiin.
Sanna Wester: Trendien kautta lujaksi brändiksi
Mitä juuri nyt markkinat, asiakkaat ja digitaalinen ympäristö vaativat ja odottavat brändeiltä? Mitkä ovat kulutuskäyttäytymistä ohjaavia trendejä, joihin jokaisen brändin tulisi pystyä vastaamaan? Mitä pitäisi tietää, jotta pysyisi aallonharjalla ja trendeissä mukana, mielellään vielä paremmin kuin kilpailijat?
Jaakko Sahimaa: Merkityksellistä työtä
Merkityksellisyys on tulevaisuuden menestystekijä. Jokaisen yksilön, tiimin ja organisaation on siis syytä löytää oman työnsä ja toimintansa merkitys. Harvoin kyse on siitä, etteikö tehty työ olisi merkityksellistä, usein merkitys vain häviää arjen kiireen keskellä. Työyhteisöissä tulisikin auttaa jokaista löytämään lisää mieltä ja merkitystä omaan työhönsä.
Jukka Ala-Mutka: 100 vuotta huipulla – Kuinka rakennan kriisin ja kasvukivut kestävän organisaation?
Jukka Ala-Mutka: 100 vuotta huipulla – Kuinka rakennan kriisin ja kasvukivut kestävän organisaation itseohjautuvuudella, kokeilukulttuurilla ja suorituskykyn johtamisella?
Oletteko lähtökuopissa tai jo vähän aikaa toimintaa kehittäneet kohti itseohjautuvuutta, jaettua johtajuutta ja kokeilukulttuuria? Onko kokonaisuus vielä epäselvä ja onko erilaisia näkemyksiä siitä, mitä itseohjautuvuus ja kokeilukulttuuri konkreettisesti tarkoittaa teidän yrityksessä? Tuntuuko, että ette pääse eteenpäin?
Sami Sallinen: Huippumyyjäksi – opi tunnistamaan asiakkaan ajatukset
Asiakkaiden tarpeiden ymmärtäminen varmistaa tunnetusti asiakastyytyväisyyden ja takaa parhaat myyntitulokset. Kun tiedät, mitä asiakas ajattelee, tiedät miten palvella ja myydä oikein!