Antti Vassinen bannerikuva

Antti Abel Vassinen - Puhuja

Johtaja | Tutkija | Markkinoinnin vaikuttavuuden asiantuntija

Markkinoinnin voima kuuluu kaikille. Paras taso saavutetaan, kun ymmärretään, miten tekemiset vaikuttavat tuloksiin. Vain niin voidaan kantaa vastuu liiketoiminnalle, organisaatiolle ja yhteiskunnalle.

Miten markkinointi vaikuttaa ihmisiin? Miten tulokset ja vaikuttavuus muodostuvat käytännössä – ja miten fiksulla mittaamisella voidaan tukea niin johtamista kuin suorituskykyä?

Markkinoinnin tehoon vaikuttaa hengästyttävä joukko asioita strategisen suunnittelun ja kvanttioptimoinnin parista luovaan prosessiin, kanavavalintoihin ja yksityisyyskysymyksiin. Antti lähestyy tätä liiketoiminnan ja ihmisten risteyspintaa poikkieteellisen näkemyksen ja käytännön kokemusten kautta.

Antti on markkinoinnin vaikuttavuuden ja tiedolla johtamisen asiantuntija yli 20 vuoden monipuolisella kokemuksella digistä tutkimukseen, analytiikkaan ja johtamiseen. Hänessä yhdistyy strategisen markkinoinnin akateeminen tausta vankkaan ja monipuoliseen käytännön johtamiseen niin kuluttaja- kuin b2b-ympäristöissä.

Antti Vassinen on väitellyt tohtoriksi Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulusta vuonna 2012. Väitöskirja markkinoinnin mittaamisesta oli aiheesta maan ensimmäinen. Peruskoulutukseltaan Vassinen on tuotantotalouden diplomi-inisnööri. Aiemmin Antti on toiminut markkinointitieteestä ja analytiikkaliiketoiminnasta vastaavana johtajana Omnicom Media Group -konsernissa sekä tukholmalaisen Perfect Fools -mainostoimiston data- ja mediajohtajana.

Tällä hetkellä Antti on vieraileva tutkija Aalto-yliopiston markkinoinnin laitoksella. Päivän akateeminen tutkimus keskittyy kahteen kokonaisuuteen: (1) strategisten markkinointi-investointien arvonmääritykseen sekä (2) digitaalisen yksityisyyden arvoon kuluttajille ja liiketoiminnalle.

Tutkimuksen ohella Antti on partnerina strategisiin palveluhankintoihin erikoistuneessa Zeal Sourcing -konsulttiyhtiössä, jossa ostamisesta tehdään parempaa niin tiedon kuin toimivampien prosessien kautta.

Antti lähestyy markkinointia ja teknologiaa elävien ihmisten, käytännön soveltamisen ja ajankohtaisten esimerkkien näkökulmasta. Tiede ja teoria tarvitaan mukaan, kun halutaan ymmärtää miksi ja miten asiat toimivat, eikä vain todeta asioiden tilaa.

Antti Vassisen persoonassa akateeminen ymmärrys ja tehokas toimeenpano ovat poikkeuksellisessa tasapainossa. Hän on pidetty ja mukautuvainen esiintyjä, kouluttaja ja monisyisten ilmiöiden sanoittaja. Hän keskustelee sopivalla kielellä niin ylimmän johdon, luovien taiteilijoiden kuin teknisten syväosaajien kanssa.

Antti on kaksikielinen (suomi/englanti) ja omien esiintymisten ohella myös sujuva moderaattori.

 

Puheenvuorojen otsikoita kuluneelta vuodelta:
– Miten markkinoinnin vaikuttavuutta voidaan todentaa? (strateginen markkinointi)
– Yksityisyyden ekonomia / Ihmisyys digitaalisessa tulevaisuudessa (teknologiaetiikka)
– Maailma keksien jälkeen (digital)
– Traditional vs. Digital-first Information Warfare (social impact marketing)
– Markkinoinnin ketterä palveluhankinta (sourcing)

 

Teemat: Miten markkinoinnin vaikuttavuutta voidaan todentaa? | Yksityisyyden ekonomia | Ihmisyys digitaalisessa tulevaisuudessa | Maailma keksien jälkeen | Traditional vs. Digital-first Information Warfare | Markkinoinnin ketterä palveluhankinta

Antti Vassinen_Profiilikuva

Lähetä kysely:

Palaamme sinulle viimeistään seuraavana arkipäivänä.

Aihealueet:

Digitalisaatio & Teknologia | Johtaminen | Juontaja & Moderaattori | Kasvu & Kehittäminen | Kommunikaatio & Vuorovaikutus | Luovuus & Innovaatio | Myynti & Markkinointi | Yhteiskunta & Tulevaisuus | Ympäristö & Vastuullisuus