Antti Isokangas bannerikuva

Antti Isokangas - Puhuja

Kirjoittaja | Puhuja | Viestinnän asiantuntija

Vastuullisuuskysymyksistä puhutaan nyt kaikissa yrityksissä, mutta usein hyvät tavoitteet synnyttävät myös ongelmia. Aina ei ole helppoa erottaa olennaisia toimia vähemmän olennaisista tai ymmärtää, miten yritys voi käsitellä samaan aikaan sekä ilmastoon, monimuotoisuuteen ja työnantajakuvaansa liittyviä kysymyksiä.

Antti Isokangas on yksi teoksen Viherpesuopas – Miten merkitys muuttuu markkinoinniksi kirjoittajista. Kirja käsittelee sitä, miten yritykset liioittelevat ja vääristelevät usein toimintansa vastuullisuutta, oli kyse sitten ympäristöstä, tasa-arvosta tai työkulttuurista. Kirja nostaa säälimättömästi esiin esimerkkejä yritysten tekopyhyydestä ja auttaa tavallista kuluttajaa vastuullisten valintojen tekemisessä. Samalla kirja esittelee myös positiivisia esimerkkejä brändeistä, jotka menestyvät viestimällä onnistuneesti vastuullisuustyöstään ja merkityksellisyydestään.

Puheenvuoroissaan Antti käsittelee vastuullisuuskysymyksiä samasta näkökulmasta: kriittisesti mutta rakentavasti, vakavissaan mutta humoristisesti, suuria linjoja piirtäen mutta käytännön esimerkkien kautta. Antin pääviesti kuulu, etteivät nykyajan menestysbrändit ole sankareita, jotka pyrkivät pelastamaan maailman yksin. Todelliset tulokset ja aito merkityksellisyys syntyy aina yhteistyössä henkilöstön, asiakkaiden, yhteistyökumppaneiden ja muiden sidosryhmien kanssa. Tämän vuoksi kaikki aito vastuullisuus edellyttää onnistunutta viestintää.

”Antti Isokankaan puheenvuoro oli inspiroiva, ja herätti ryhmässämme paljon keskustelua niin tilaisuuden aikana kuin sisäisesti sen jälkeen. Vastuullisuus- ja viherpesuaiheet ovat todella ajankohtaisia, ja niitä oli kiinnostava pohtia niin viestinnän, markkinoinnin kuin henkilökohtaisen kuluttamisen näkökulmasta. Isokankaan puheenvuoro sisälsi sopivassa suhteessa informaatiota ja huumoria, ja toimi loistavana päätöksenä suunnittelupäivällemme.”

Työn merkityksellisyys on erityisen tärkeässä roolissa yritysten kilpaillessa uusien sukupolvien lahjakkuuksista. Yityksen työnantajakuvaa ei voi rakentaa pelkän markkinoinnin pohjalle, vaan sen täytyy perustua todellisiin tekoihin.

Antti Isokangas on pitkän linjan viestintäammattilainen, joka on työskennellyt toimittajana, tietokirjailijana ja yritysviestinnän konsulttina. Hän on ollut aiemmin kirjoittamassa vuoden markkinointikirjana palkittua teosta Digitaalinen jalanjälki sekä toiminut Verkossa-tv-ohjelman juontajana. Vuosina 2015–2022 hän työskenteli Kotipizzan viestintä- ja vastuullisuusjohtajana ja oli mukana uudistamassa ketjua menestyksekkäästi.

Esiintyjänä ja luennoitsijana Antti on erikoistunut viestintään ja vastuullisuuteen liittyviin aiheisiin. Hän on myös kokenut ja taitava haastattelija ja paneelikeskustelujen vetäjä, joka hallitsee eri aiheet yhteiskunnallisista kysymyksistä tähtihaastatteluihin.

Teemat: Sankariyritysten aika on ohi | Vastuullisuus on ennen kaikkea bisnestä | Viherpesu on vastuullisuuden vastakohta | Työnantajakuva ei synny markkinoinnilla

Antti Isokangas_Profiilikuva

Lähetä kysely:

Palaamme sinulle viimeistään seuraavana arkipäivänä.

Aihealueet:

Juontaja & Moderaattori | Kommunikaatio & Vuorovaikutus | Myynti & Markkinointi | Yhteiskunta & Tulevaisuus | Ympäristö & Vastuullisuus