Camilla Tuominen bannerikuva

Camilla Tuominen - Puhuja

Työelämän tunteiden johtamisen sanansaattaja | Tietokirjailija & Kuvittaja

Camilla Tuominen (KTM, psykologian perusopinnot) on tunnekouluttaja, tietokirjailija, kuvittaja, MySpeaker of the Year 2022 -tunnustuspalkinnon voittaja, vuoden puhuja 2021 ja vuoden business vaikuttaja 2019. Hän työskenteli aiemmin liikkeenjohdon konsulttina kunnes vuonna 2012 irtisanoutui ymmärrettyään, että tulevaisuuden kilpailukyky riippuu siitä kuinka hyvät taidot yksilöillä ja yrityksillä on ymmärtää ja johtaa tunteita. Hän perusti tunne startupin (Emotion Tracker), jonka toimitusjohtajana hän toimi kunnes myi sen vuonna 2019. Hän on kirjoittanut ja kuvittanut kolme tunteiden johtamista työelämässä käsittelevää kirjaa ja uusin “Tunteet ei kuulu työpaikalle” ilmestyi syyskuussa 2020.

Camilla tuo koulutuksiinsa tunnetiedon ja herättävien kuviensa lisäksi myös hänen ymmärryksensä yritysmaailmasta ja erityisesti asiakaskohtaamista, joka oli hänen pääaineensa ja erityisalanaan kun hän toimi liikkeenjohdon konsulttina. Puhujana Camilla on ennenkaikkea innostunut ja intohimoinen. Häntä kiitetään antaneen muille inspiraatiota, innostusta, rohkaisua ja uusia oivalluksia.

Camillan kysytyimpiä puheenvuoroja:

OMIEN TUNTEIDEN JOHTAMINEN kiireen keskellä

Tunteet ei kuulu työpaikalle!” Päinvastoin: tunteissa ei ole off-nappulaa ja siten tarvitsemme tunteiden johtamisen taitoja myös työpaikoilla. Mutta miten? Miten johtaa omia tunteita kiireen keskellä? Miten rohkaistua sanoa se mitä pitää? Miten ymmärtää toisen käytöstä paremmin?

Tunteiden johtamisen taito ei ole ensisijaisen tärkeää ainoastaan nyt näinä turbulentteina aikoina vaan se on myös yksi oleellisimpia tulevaisuuden taitoja.  Tunteet ovat se, mitä koneet eivät osaa ja näitä taitoja parantamalla vahvistetaan sekä yksilöiden että yrityksen kilpailukykyä.

Tunteiden johtamisen kulmakivenä on syvempi ymmärrys siitä, mitä tunteet todella ovat, sekä taidot ja rohkeus aloittaa niin omien kuin kohtaamistenkin kautta muiden tunteiden ymmärtäminen ja aktiivinen johtaminen. Puheenvuorossa kuulet ensimmäiset tuulahdukset siitä kuinka tunteita johtamalla voit saada käyttöösi aivan uuden tason tekemisessä. Samat ihmiset mutta muutos tapahtuu asenteissa ja siinä, että osaamme toimia tilanteissa tunneälykkäämmin.

Uutta kasvua tunteita rohkeasti johtamalla

Tämän päivän kilpailuilla markkinoilla asiakkaille ei enää pelkkä substanssi riitä. Tuote pitää ehdottomasti olla kunnossa, mutta sen lisäksi asiakkaat haluavat  tulla yksilöllisesti palvelluiksi, nähdyiksi ja kuulluiksi omine ongelmineen – ja se muutos ahdistaa monia. Eihän meidän työ ole tunteet! Miten siis uskaltaa kohdata asiakkaat paremmin ja syvemmin? Miten luoda luottamusta, jotta asiakassuhde säilyy kovan kilpailun keskellä? Tai hyvä tunneilmapiiri, jotta parhaimmat talentit viihtyvät kollegoina? Miten siis osata johtaa tunteita?

Toisin kuin usein luullaan, tunteiden johtaminen on lopulta yksinkertaista. Ja mikä parasta: tämän kilpaluedun saat käyttöösi heti ja siinä voi kehittyä meistä jokainen. Puheenvuorossa kuulet lisää siitä miksi tunteet, mitä ne ovat ja ensimmäiset askeleet siihen kuinka ottaa tämä tulevaisuuden supertaito paremmin haltuun.

Teemat: Johda tunteita – menesty työelämässä | Tunteiden johtaminen on välttämätön metataito tekoälyn aikakaudella. | Miten johtaa itseään tämän päivän melun ja paineiden keskellä? | Kuinka johtaa muiden tunteita: kohdata vaikeita tunteita tai lisätä virtaa positiivisilla tunteilla? | Tunteet ja asiakaskohtaaminen: kuinka ymmärtää paremmin asiakasta? | Tunneäly menestystekijänä työelämässä | Tunteet, työ ja tulevaisuus

Camilla Tuominen_Profiilikuva

Lähetä kysely:

Palaamme sinulle viimeistään seuraavana arkipäivänä.

Aihealueet:

Asenne & Muutos | Asiakaskokemus | Hyvinvointi & Terveys | Johtaminen | Kommunikaatio & Vuorovaikutus | Yrittäjyys