fbpx
Kirsti Laasio

Kirsti Laasio

CXO // Advisor // Partner // Mentor // KeyNote Speaker

Kirsti Laasion esityksissä on tavoitteena saada kansainvälinen kasvutarina alulle, kipinä sytytettyä yrityksen liiketoiminnan muutokseen käynnistämiseen sekä saada oppilaitoksiin kriittistä ajattelua alulle kohti asiakaskeskeisempää ja kannattavaa toimintaa Suomen tulevaisuuden menestyksen takaamiseksi. Suositulla ’From Sh*t happens to shift happens -tarinoillaan hän on saanut innostettua eri tiimejä niin asiakas- kuin työntekijäkokemukseen panostamalla sekä osallistamalla kohti parempia tuloksia. Puhujana Kirsti on innostava, positiivisen energinen ja ilmeikäs sekä hyvin käytännönläheisesti yleisöä lähestyvä oivalluttaja, jolle vuorovaikutus livenä kuin virtuaalisti on luontaista.

Kirsti Laasio on asiakaskokemuksella johtamisen edelläkävijä. Pitkään kansainvälisessä ympäristössä ja liiketoiminnassa johtajana toimineena, Kirstillä on kokemusta strategian tuloksekkaasta viemisestä käytäntöön, brändin rakentamisesta, monialaisten tiimien vetämisestä ja siilojen poistamisesta tiimien välillä. Hän toimii asiakaskokemusjohtajan tehtävän lisäksi yritysten johtoryhmien neuvonantajana, innostavana kansainväliset lavat valloittavana puhujana sekä kouluttajana ja mentorina.

Kirstin tavoitteena on saada yrityksiin muutosta alulle kohti asiakaskeskeisempää kannattavaa liiketoimintaa. From Sh*t happens to shift happens -mallillaan hän on saanut innostettua eri tiimejä myös työntekijäkokemukseen panostamalla sekä osallistamalla kohti parempia tuloksia. Tuotekehitystiimien kanssa tiiviissä rajapinnassa toimineena Kirstillä on vahvaa ymmärrystä teknologian suomista mahdollisuuksista ja miten näitä voidaan valjastaa asiakkaan ongelmaa ratkaisemaan.
Yhtälailla Kirsti auttaa markkinoititiimejä muutoksessa ja keskittymään kulloinkin relevanttiin asiaan esim. asiakkaan matkalla (customer journey) sekä saamaan markkinoinnin ja myynnin ääntä kuuluviin ns. kulmahuoneissa.

Kansainvälisen kasvustrategian rakentaminen ja johtaminen Kirstin vahvalla asiakas- ja kohdemarkkinaymmärryksellä on siivittänyt suomalaisia alunperin hyvin tuotekeskeisiä yrityksiä myös maailmallakin tunnetuksi. Kulttuurin ymmärtäminen ja huomioon ottaminen konkretisoituu eri vinkki vitosina onnistumisten matkalle. Myös teknologia- ja tuotekeskeisten innovaatioiden kääntäminen asiakaslähtöiseksi ja menestyväksi liiketoiminnaksi näkyy Kirstin tekemisessä, jota hän vahvasti vie jargonin sijaan käytäntöön.

Kirsti Laasio kuvaa asiakaskeskeisyys ja -kokemus puheiden sisältöä näin: ’Asiakasymmärryksen ja -kokemuksen saaminen johdon agendalle on olennainen onnistumisen tekijä. Kokemuksen sitominen brändiin, arvon tuottamiseen sekä asiakaskokemuksen monetisoiminen auttaa näkemään tuloksia niin kassavirran kasvun kuin oikeiden resurssien optimoinnin osalta. Henkilöstön osallistaminen, vastuuttaminen ja valtuuttaminen läpi organisaation tekee asiakaskokemuksen hallinnasta kokonaisvaltaista ja tehokasta. Suomessa tuotetaan huippumäärä laadukkaita tuotteita ja palveluita. Miksei siis myös kokemuksia, joilla tutkimuksen mukaan on paljon suurempi merkitys ostopäätöksissä ja liiketoimintasuhteissa. Herätellään ja innostetaan yleisöä kohti positiivista muutosta.’

Muuta: Kirsti on mukana kirjoittamassa Menestys syntyy asiakaskokemuksesta – B2B johtajan opas kirjaa, joka ilmestyy keväällä 2021 (Alma Talent)

 

Lue Kirstin artikkeli: ”Ämpäri vuotaa, jos unohdat asiakkaan”

Teemat: From shit happens to shift happens - kohti parempia asiakas- ja työntekijäkokemuksia sekä menestyvää liiketoimintaa // Asiakaslupauksesta lunastamiseen - sanoista teoiksi // Vuotaako perälauta? Asiakaspidon ja -arvon kasvattaminen // Työn merkityksellisyys ja työntekijäkokemuksen merkitys menestykseen // Vinkki vitoset kasvuyrityksen kansainvälistymiseen

Kirsti Laasio

Lähetä kysely:

Palaamme sinulle viimeistään seuraavana arkipäivänä.

Aihealueet:

Kansainvälistyminen | Kasvu & Kehittäminen