Markku Vierula

Markku Vierula - Puhuja

Konsultti | Kirjailija | Yrittäjä | Hallitusammattilainen

Executive MBA, MTi Markku Vierula on yrittäjä, kirjailija, konsultti, hallitusammattilainen. CV:stä löytyy menestyksellinen ura kirjoittajana, suunnittelijana, luovana johtajana, omistajana maan johtavissa ja kansainvälisissä markkinointitoimistoissa. Hän on ollut mukana kehittämässä maan johtavia brändejä sekä ollut mukana viemässä niitä neljälle mantereelle. Palkintoja tehdyistä hankkeista on kertynyt niin kotimaisista kuin kansainvälisistäkin kilpailuista. Hän on ollut perustamassa viittä yritystä. Vierula on kirjoittanut kolme teosta liiketoiminnan kehittämisestä. Teokset ovat muun muassa yliopistojen ja korkeakoulujen oppi- ja kurssikirjoja.

Kasvu ja kehittyminen perustuu uuden luomiseen. Markku Vierula omistaa keskustelun kilpailuedusta, markkinalähtöisyydestä ja strategisesta markkinoinnista. Tutkimusten mukaan vain ani harvalla yrityksellä on selkeä, erotteleva ja puhutteleva kilpailuetu: sellainen löytyy vain 1-3 % toimijoista. Kilpailuetu on se hopealuoti, jonka avulla radikaalia muutosta ja uutta suuntaa etsivä yritys kehittää toimintaa – ei vaan hienosäätämällä, vaan radikaalilla otteella. Vierula on luonut kansainvälisestikin ainutlaatuisen Löydä kilpailuetu ™-työkalupakin. Työkalupakki on julkaistu myös kirjana: Löydä kilpailuetu – käsikirja strategian ja brändin kehittämiseen. Markku Vierulan teos jatkaa siitä mihin kansainväliset menestysteokset kuten W. Chan Kim, Renée Mauborgne Sinisen meren strategia ja Simon Sinekin Why ja Infinite game jäävät. Siinä missä ao. teokset myyvät ajatuksen uuden luomisesta, Vierula työkalupakkinsa siivittämänä kertoo, kuinka se ”sinisen meren” -ratkaisu myös syntyy. Teosta on luonnehdittu suurteokseksi ja maailmanluokan kirjaksi. Hän tuo konkreettisella tavalla esille sen kuinka yritys siirtyy tuotelähtöisestä ajattelusta markkinalähtöiseen toimintaan. Hän tuo esityksessään voimakkaasti esille ajatuksen siitä, että vahvan insinööriosaamisen lisäksi yritys tarvitsee menestyäkseen ihmistieteitä. Sisältö on suunnattu yrittäjille, johdolle ja hallituksille sekä liiketoiminnan eri osa-alueiden kehittämisestä vastaaville.

Kilpailuetu koskee paitsi yritystä myös tuotetta, palvelua ja organisaatiota (kuten julkista hallintoa). Vierula lupaa kuulijalle esityksen, joka on radikaali, provokatiivinen mutta myös rakentava (kiitos työkalupakin ja konkreettisten yritysesimerkkien). Työkalut avaavat maisemia, joita yrityksissä ei kenties edes osata ajatella ja etsiä.

– Esitys muutti käsitykseni bisneksen tekemisestä, kuten eräs kuulija kommentoi. ”Löydä kilpailuetusi on paitsi ainoa suomenkielinen myös samalla maailman paras kirja aiheesta.”, arvioi Marco Mäkinen Chief strategy officer, TBWA Helsinki.

Tätä maailmanluokan esitystä ei tarjoa kukaan toinen – ainoastaan Markku Vierula.

Teemat: Löydä kilpailuetu - luo voittava strategia | Tulevaisuus ei tapahdu. Se luodaan. | Kilpailuetu on strategian kivijalka ja yrityksen tärkein investointi

Markku_Vierula_Profiilikuva

Lähetä kysely:

Palaamme sinulle viimeistään seuraavana arkipäivänä.

Aihealueet:

Asenne & Muutos | Johtaminen | Kasvu & Kehittäminen | Kommunikaatio & Vuorovaikutus | Luovuus & Innovaatio | Myynti & Markkinointi | Yrittäjyys