Skip to content
Menu
Close
Puhujat

Petri Matero

Themes
  • Asenne & Muutos
  • Asiakaskokemus
  • Kasvu & Kehittäminen
  • Luovuus & Innovaatio
  • Myynti & Markkinointi
  • Yrittäjyys

Petri Matero on markkinoinnin, myynnin ja konseptien monitaituri, joka tuli tutuksi koko kansalle Jaajo Linnonmaan luotsaamasta Diilistä, ylettyen kisassa toiseksi.

Matero on noussut viime vuosina varsinkin LinkedInissä seuratuksi mielipidevaikuttajaksi, joka herättää aktiivista keskustelua itsensäjohtamisen, myynnin ja markkinoinnin aiheita yhdistävillä sisällöillä.

Matero toimii markkinoinnin, myynnin ja brändistrategioiden konsulttina ja valmentajana laajasti eri toimialoja edustavien yritysten parissa. Konsultoinnin ohessa Matero kehittää omia yrityksiään tekemisen voimaan vannoen.

Matero on aktiivinen Pelastakaa Lapset -järjestön toiminnassa, sekä vaikuttaa muusikkona, artistien sekä asiantuntijoiden brändimanagerina ja puhujana. Matero on myös Helsinki Tonefest -soitintapahtuman sekä Tonefest Guitar Gallery -liikkeen perustaja.

Petri Matero on puhunut vuosien saatossa ympäri Suomea sekä pienemmissä valmennustilaisuuksissa, että isommissa tapahtumissa. Pienistä ryhmistä useille sadoille henkilöille. Materon saamassa palautteessa mainitaan aina nämä kaksi asiaa: Käytännönläheiset esimerkit ja uudet oivallukset. Hän puhuttelee ihmisiä samalta tasolta, ja saan viestittyä abstraktit konseptit käsinkosketeltavina ilmiöinä.

Petri Materon kysytyimmät puheenvuorot:

Luovuusterapia™ – Ideoista oikeisiin tekoihin

“Why some people do, and some people don´t. That´s one of the mysteries of life.”

Paraskin idea on aivan käyttökelvoton, mikäli se jää pöytälaatikon pohjalle. Jokainen yritys ja ihminen pursuaa ideoita, jotka jäävät lähtötelineisiin. Syitä tälle hautautumisen kulttuurille on esimerkiksi toimeenpanon kulttuurin puuttuminen, riittävän yksinkertaiset mallit ideoiden nopeaan testaukseen tai ideavihamielinen ilmapiiri yrityksessä.

Matero on tunnettu ja tunnustettu tekijämies, jolta ei perinteisesti ole ideat vähissä. Ei myöskään toimeenpano. Nyt Petri tarjoaa yritysten tiimeille omat parhaaksi havaitut ja hiotut työkalunsa käyttöön, joilla varmistetaan ideoiden muuttuminen konkretiaksi alalla kuin alalla.

Työpajan/valmennuksen aikana käydään läpi mm. seuraavia työkaluja

  • Ideoinnin improteatteri – Kyllä-sanan voima!
  • Ideointirohkeus – Mikä on pahinta, mitä voisi tapahtua?
  • Reverse engineering – Lopputuloksesta toteutukseen
  • Mikä ihmeen konsepti? – Konseptiajattelun ja kiteytyksen taito
  • Tarinan voima – Kuinka myyt ideat tarinoilla
  • Näkökulman vaihtamisen taito – Kuinka muutat esteen risteykseksi

Petri Matero on markkinoinnin, myynnin ja liikkeenjohdon konsultti sekä sarjayrittäjä, mutta myös ratkaisukeskeinen lyhytterapeutti. Matero on yhdistänyt nämä eri maailmoista tulevat taidot ja näkemykset viihdyttäväksi valmennuspaketiksi, joka tempaa tiimit mukaansa parin tunnin ajaksi ideoinnin, luovuuden ja toimeenpanon maailmaan.

Ei oo pakko! – Jätä epämukavuusalue ja aloita matka etämukavuusalueelle

Oletko miettinyt koskaan, kuka meille asettaa vaatimuksia ja raameja? Pistää meidät aikuiset tekemään asioita, jotka ottavat enemmän kuin antavat. Lähde Materon mukaan motivaatiomatkalle etämukavuusalueelle. Kyseenalaistetaan aikuisten maailman pelisäännöt, heitetään häpeää uteliaisuuden kipinällä ja oivalletaan, millaisen elämän voimmekaan rakenettaa vahvuuksiemme päälle.

Myynnin Rockstara™ – Modernin asiantuntijan supervoimat

Haluatko antaa tiimillesi työkalut, joilla kasvaa uuden ajan myynnin rockstaraksi? Tämä puheenvuoro sytyttää myyntitiimien kipinän työhönsä ja vie tarkastelemaan omia työtapoja pintaa syvemmältä. Petri jakaa kuulijalle viisi modernin myyjän supervoimaa käytännön esimerkkien sekä omakohtaisten tarinoiden kautta. Luennon jälkeen yleisö on inspiroitunut ja innostunut omasta työstään – sekä janoaa päästä palvelemaan asiakkaita omia vahvuuksiaan ja Petrin teesejä hyödyntäen!

TunneBrändi™ – Tunteiden voima markkinoinnissa, myynnissä ja brändäyksessä

Me kaikki teemme ostopäätöksemme tunteiden perusteella, väitämmepä mitä tahansa. Modernin myyjän ja markkinoijan työkalupakkiin kuuluu tunnetaidot ja työkalut, joilla ymmärrät sekä omia että asiakkaan tunteita paremmin. Mistä tunteet tulevat, mitä ne saavat aikaan ja miten ennen kaikkea luoda juuri oikeita tunteita. Petri avaa setissään kehittämänsä Brändikolmio® -työkalun, jonka avulla voit määritellä niin yrityksen kuin yksittäisen asiantuntijankin brändin helposti ymmärrettävään muotoon. Petrin käytännönläheiset esimerkit sekä osallistava esitystapa tempaa kuulijat mukaansa miettimään omia arvovalintojaan, tavoitetunteita sekä rakentamaan omaa työkaluvalikkoaan Tunne-teko -matriisin™ avulla.

Tutustu Petri Materon koulutukseen:

Asiakaskokemuksen Rockstara™
Close

Haluan lisätietoja / varata puhujan!

Täytä lomake ja olemme sinuun yhteydessä arkipäivän sisällä. Aloitetaan yhdessä tapahtumasi puhujasisällön suunnittelu!

Speaker Inquiry | FI

"*" näyttää pakolliset kentät

PP slash KK slash VVVV
Hyväksy Tietosuoja*
Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.

Book speaker