Suomessa ei olla perinteisesti rakennettu maailmanluokan brändejä ja markkinointi ei ole ollut kulmahuoneessa. Mikäli haluamme pitää valot päällä tässä maassa, asioiden on muututtava.
Riku Vassinen (KTM) on Suomen johtavia markkinoinnin ajattelijoita. Hän saapui vuonna 2022 takaisin Suomeen hasan & partnersin toimitusjohtajaksi tehtyään pitkän uran johtotehtävissä kansainvälisissä mainostoimistoissa. Vassinen on poikkeuksellinen suomalainen markkinointiammattilainen, jolla on kokemusta työskentelystä kolmella eri mantereella (Euroopassa, Aasiassa ja Afrikassa) sellaisten suurbrändien kuin Unilever, Google, HSBC, Uber, Netflix, Coca-Cola ja Diageo kanssa.
Riku Vassinen on kirjoittanut kolme kirjaa markkinoinnin murroksesta. Hän kirjoitti yhden ensimmäisistä suomalaisista kirjoista sosiaalisesta mediasta ”Digitaalinen jalanjälki” ja on ollut viemässä useat suomalaiset brändit ensimmäistä kertaa sosiaaliseen mediaan. Johtipa hän hetken sosiaalisen median palvelua MySpacea Suomessa. Viimeisimpinä hän oli yksi kirjan ”Viherpesuopas”-kirjoittajasta ja on erityisesti keskittynyt siihen miten brändin merkitys voi olla yrityksen arvokkain voimavara. Kunhan ei sorruta viherpesun puolelle.
”Speaking after Riku is like coming to play banjo after Led Zeppelin”
Riku on provosoiva puhuja, joka herättelee yleisöä oivaltavilla ja joskus humoristisillakin huomioilla markkinoinnin ja liiketoiminnan murroksesta.