20 syyskuun 2019

Tiedote: Beckhoff, Red Carpet -elokuvafestivaali ja MySpeaker esittelevät yhdessä uudenlaisen katsauksen vaikuttamisen monialaisiin kanaviin

Uusi Vaikuttamisen voima -seminaari esittelee vaikuttamisen keinoja niin talouden, taiteen, tieteen kuin teknologian alalta. Seminaarin pääpuhujana on OP Ryhmän pääjohtaja Timo Ritakallio. Asiantuntijoina ovat myös mm. huippukokki Tommi Tuominen, toimittaja ja kirjoittaja Taina West ja ruoka-alan innovaattori Aki Arjola. Seminaari järjestetään 30.8. Hyvinkäällä osana suomalaista elokuvaa juhlivaa Red Carpet -festivaalia.

Maria Ylipää ja Marzi Nyman puhuvat seminaarissa musiikilla ja taiteella vaikuttamisesta. Kuva: Lili Zoe Ermezei
“Elokuvalla on sen alkuajoista lähtien vaikutettu massoihin. Mutta elokuvaa ei olisi olemassa ilman teknologiaa ja tuotantoa. Minua on aina kiehtonut asioiden ja ihmisten yhdisteleminen. Vaikuttamisen voima -seminaari syventyy siihen, millä kaikilla keinoilla voimme vaikuttaa toisiimme niin taiteessa, tieteessä, taloudessa kuin teknologiassa. Elokuvalla on vaikutettu isoihin massoihin sen alkuajoista lähtien ja sen vetovoima perustuu edelleen siihen, että se tavoittaa miljoonia ihmisiä”, toteaa Red Carpet -elokuvafestivaalin perustaja, näyttelijä Antti Luusuaniemi.

Seminaarissa uusia näkökulmia vaikuttamiseen haetaan niin taiteen – musiikin ja elokuvan – kuin ruoan ja juoman elämyksellisyydestä. Puhujina ovat muun muassa samppanja-asiantuntija Essi Avellan ja Michelin-kokki Tommi Tuominen sekä muusikot Maria Ylipää, Marzi Nyman ja Samuli Edelmann.

Talouselämän näkökulmia vaikuttamiseen esittelee OP Ryhmän pääjohtaja Timo Ritakallio ja Uudenmaan maakuntajohtaja Ossi Savolainen. Teknologiapuolta taas edustavat Raute Oyj:n toimitusjohtaja Tapani Kiiski sekä Beckhoff Automation Oy:n toimitusjohtaja Mikko Uuskoski.

Vaikuttamisen ytimessä ovat yhtä lailla ihmisten johtaminen ja ihmistuntemus:

”Vaikuttamisen voima -seminaari on MySpeakerille erinomainen mahdollisuus tuoda esiin puheen ja kommunikaation voimaa eri vaikuttamisen keinojen kautta. Olemme mielellämme mukana rakentamassa erilaista kulttuuria, jossa yhdistyy tiede, taide, teknologia ja talous,” kertoo puhuja- ja valmennusyhtiö MySpeakerin toimitusjohtaja Johan Sjöstrand.
OP Ryhmän pääjohtaja Timo Ritakallio

Kommunikaatioon ja ihmismieleen seminaarissa pureutuvat johtamisen ja ihmismielen asiantuntija, työpsykologi Helena Åhman, valmentaja Anna Perho, esseisti Taina Westsekä tietojohtamisen professori Hannu Kärkkäinen Tampereen teknillisestä yliopistosta.

Seminaarin moderoi puhuja ja urheilujuridiikan asiantuntija André Noël Chaker.

Automaatioteknologian osaaja Beckhoff Automation uskoo laaja-alaisen vuorovaikutuksen voimaan

Beckhoffissa panostetaan toimitusjohtaja Mikko Uuskosken johdolla vuoropuheluun eri alojen osaajien kanssa. Monialaisuus avaa uusia tasoja kehitykselle:

”Olen toiminut Beckhoffin toimitusjohtajana 20 vuotta ja kokenut erittäin tärkeäksi olla mukana hankkeissa, jotka lisäävät ymmärrystä menestyä liiketoiminnassa vielä paremmin, ja avaavat jonkin uuden näkökulman työyhteisöllemme ja asiakkaillemme”, kommentoi Uuskoski.

”Elokuvaa taiteenalana ei olisi olemassa ilman teknologiaa, eikä teknologia olisi näin pitkällä ilman luovia taiteilijoita. Vaikuttamisen voima -seminaari nousee juuri näistä lähtökohdista; miten pystyisimme kehittämään vaikuttamisen taitoja aivan uudelle tasolle yhdistämällä eri osaajien kokemuksia ja akateemisia tutkimustuloksia.”

Beckhoff on ollut Red Carpet -elokuvafestivaalin kumppanina alusta alkaen. Suomessa Beckhoffin pääkonttori on Hyvinkäällä. Yritys toimii myös Tampereella, Seinäjoella, Oulussa ja Tallinnassa. Yhtiön toiminta-alue on Suomi ja Viro. Beckhoff on toiminut Suomessa vuodesta 1986, ensin edustajan välityksellä ja vuodesta 2000 Beckhoff-yhtiönä.

Seminaarin ilta jatkuu Red Carpet -konsertissa Hyvinkään Villatehtaalla. Kuva: Erika Luoto

Vaikuttamisen voima -seminaari 30.8.2019 Hotel Sveitsi, Beckhoffin Suomen pääkonttori, Hyvinkään Villatehdas Seminaarin järjestävät Beckhoff, MySpeaker ja Red Carpet Lisätietoja seminaarista ja lipunmyynti

Lisätietoja ja kommenttipyynnöt seminaarista Antti Luusuaniemi, antti@luusuaniemi.com Johan Sjöstrand, johan.sjostrand@myspeaker.fi, p. 050 300 8862

20 syyskuun 2019