fbpx

MySpeaker vahvistaa asemaansa alalla – ammattipuhujat saavat lisämuskeleita brändinsä rakentamiseen.

NIMITYSUUTISIA | Puhuja-ala

MySpeaker tekee entistä tiiviimmin ja kokonaisvaltaisemmin yhteistyötä puhujien kanssa. MySpeakerin yhtenä missiona on kasvattaa alan arvostusta ja tuottaa alalle uusia puhujakasvoja, jotka ovat valmiita ottamaan haltuunsa suuretkin lavat.  Kotimainen puhuja- ja valmennusyritys haluaa tarjota vahvan osaajien taustajoukon ammatikseen puhuville. Niin uudet kuin jo paikkansa vakiinnuttaneet puhujat tarvitsevat oman uransa eteenpäin viemiseksi ammattitaitoisen taustatiimin, kuten musiikki- ja viihdealalla on jo pitkään ollut käytäntönä.

 

Jatkuvasti kasvava markkina ja tulevien puhuja-alan tähtien luominen edellyttää vahvaa panostusta markkinointiin. Reilun vuoden vanha puhujatoimisto MySpeaker on vahvistanut tiimiänsä. Tammikuussa MySpeakerin Marketing & Speaker Relations Managerin tehtävässä aloittanut Sonja Bondarenko vastaa keynote-puhujien kohdistetusta markkinoinnista sekä puhujien henkilökohtaisten tavoitteiden saavuttamisesta alalla.  – On hienoa, että MySpeaker näkee tärkeänä ammattipuhujien henkilökohtaisen, tavoitteellisen sekä suunnitelmallisen markkinoinnin. Puhumisesta voi tulla päätyö, mutta se vaatii oman paikkansa löytämisen ja vakiinnuttamisen markkinassa, Bondarenko iloitsee.

 

Kotimainen puhuja- ja valmennusyritys haluaa tarjota vahvan osaajien taustajoukon ammatikseen puhuville. ”Ammattipuhuja on yritykselle tapahtumamarkkinoinnissa paljon enemmän kuin vain 45min keynote lavalla ja puhujalle työ on enemmän kuin pikainen käynti lavalla. Me haluamme antaa panoksemme ja täyden tuen puhujillemme urallaan”, sanoo MySpeakerin toimitusjohtaja Johan Sjöstrand.

 

Jo heti MySpeakerin alussa kehittämämme Retorikas -metodin avulla olemme valmentaneet lukuisia puhujia ja antaneet heille eväät alalle. Tiedämme kuitenkin, että puhujana menestyminen ja vakiintuneen paikkansa puhujamarkkinassa löytäminen vaatii pitkäjänteistä työtä. Tämän vuoksi olemme tehneet strategisen valinnan ja panostamme vahvasti puhujien markkinointiin, kertoo Sjöstrand.

 

Puhuja-alalla tuttu ilmiö on vuosittain nousevat uudet nimet, jotka ovat pian puhumassa useissa tapahtumissa ympäri maan. Nämä tähdet eivät kuitenkaan ole syntyneet sattumalta. Puhuja-alan ammattilaiset huomaavat nousevat ilmiöt tarkkailemalla jatkuvasti, mitkä teemat nousevat esille suomalaisten yritysten tapahtuma- ja koulutusteemoissa. Alalle ominaista on, että kiinnostavat ihmiset asiantuntijapiireistä tunnistetaan ja asiakkaiden kysyntään reagoidaan nopeasti nostamalla näitä oman alansa asiantuntijoita esiin.

 

-Nämä äkkiä useille lavoille nousseet puhuja-alan tähdet pitävät taustallaan paljon suunniteltua markkinointia oikeaan kohderyhmään, puheiden näkökulman hiomista sekä myyntitiimin vankkaa uskoa nousevan puhujan teemaan ja puheen vaikuttavuuteen, kertoo Sjöstrand.

 

MySpeakerin tavoitteisiin kuuluva kasvu ja kansainvälistyminen edellyttää vahvaa panostusta markkinointiin.

– Me haluamme täällä näyttää edelläkävijöinä sitä, mitä suurimmilla markkinoilla on jo meneillään, Sjöstrand painottaa.

 

MySpeaker on juuri kertonut rantautumisestaan Ruotsin puhujamarkkinoille. Ruotsissa puhujan brändi ja uskottavuus on äärimmäisen tärkeää ja kilpailu on vielä kovempaa. MySpeaker on alusta lähtien tavoitellut globaaleja markkinoita. Haluamme viedä kotimaiset asiantuntijat maailmalle sekä tuoda kiinnostavimmat kansainväiset puhujat Suomeen. MySpeakerin missio ja tavoite on nostaa puheen, puhujien ja puhuja-alan arvoa, arvostusta ja olla seuraavan viiden vuoden sisällä markkinajohtaja ja nopeiten kasvava puhuja-alan toimija Pohjoismaissa. Puhuja-alan markkina-arvo Pohjoismaissa on 400 miljoona euroa perustuen MySpeakerin vuosina 2018-2019 tehtyihin tutkimuksiin ja arvioihin.

 

Lisätietoja ja haastattelut:

MySpeakerin toimitusjohtaja

Johan Sjöstrand

GSM: +358 50 300 8862

Email: [email protected]

 

Ota yhteyttä!

Tilaa uutiskirje!