Skip to content
Menu
Close
18 marraskuun 2020

MySpeakerin uusia puhujia – Syksy 2020

Tulevaisuuden tähtipuhujat jakavat osaamistaan tämän hetken ajankohtaisimmista teemoista.

Kartoitamme jatkuvasti uusia puhujia ja alan tulevaisuuden tähtiä. Haluamme, että te asiakkaamme pääsette ensimmäisten joukossa hyödyntämään heitä tapahtumissanne ja tilaisuuksissanne. Kokosimme tähän uutiskirjeeseen puhujayhteisömme uusimmat puhujat, joiden puheenvuorot sisältävät tämän hetken kysytyimpiä teemoja ja  yleisöä inspiroivia tarinoita ja oppeja. 

Nyt puhutaan empatiasta, arvoista, yhteisöllisyydestä ja merkityksellisyydestä sekä muutosten tuomista uusista mahdollisuuksista. Yrityksissä panostetaan kasvavalla vauhdilla henkilöstön hyvinvointiin ja samalla halutaan nostaa työntekijäkokemusta, jolla on puolestaan suora yhteys  asiakaskokemukseen. Tutustu alta uusimpiin puhujiimme, jotka lähestyvät teemojaan oman asiantuntemuksensa, kokemustensa ja tarinoidensa kautta. Autamme mielellämme seuraavan tapahtumasi suunnittelussa!

Terveisin,
MySpeakerin tiimi

Määritä oma menestyksesi, määritä arvosi ja löydä merkityksesi

Helene Auramo

Helene Auramon tulevaisuuden työtä, yrittäjyyttä ja merkityksellisyyttä käsittelevissä rohkaisevissa ja inspiroivissa puheenvuoroissa yhdistyy liiketoiminta ja omakohtaiset kokemukset. Helene on aina ollut oman alansa edelläkävijä, hän on perustanut Suomen ensimmäisen sosiaalisen median toimiston Zizipopin sekä ensimmäisen blogiportaali Indiedaysin.

-Tulevaisuuden työelämä vaatii täysin erilaisia taitoja. Joka päivä on pystyttävä lunastamaan oma paikkansa organisaatiossa uudelleen. Ei riitä, että ilmestyy paikalle hengailemaan. On tiedettävä ja osoitettava mikä on se lisäarvo, jonka oma panoksesi. On määriteltävä myös, mitä menestys meille tarkoittaa ja löydettävä sitä kautta omat arvot sekä merkityks.

Helene puhuu omien tarinoidensa, esimerkkien ja kokemusten kautta näkemyksiä siitä, mihin suuntaan työelämä on menossa ja kuinka löytää omat arvot ja tunne merkityksellisyydestä.

Nyt tarvitsemme enemmän empatiaa kuin koskaan

Enni-Kukka Tuomala

Elämme keskellä empatiavajetta. On shokeeraava sekä pelottavaa, että ajassa jossa tarvitsemme enemmän empatiaa kuin ikinä, tunnemme sitä vähemmän kuin koskaan. Parempi ja syvempi ymmärrys toistemme kokemuksesta kuroo umpeen kasvavaa me – ja he ajattelua. Tarvitsemme paljon enemmän empatiaa.

Enni-Kukka Tuomala on kansainvälisesti vaikuttava suomalaissyntyinen empatia designer ja taiteilija, joka on keskittynyt empatian tieteelliseen tutkimukseen ja edistämiseen niin yksilön ja yhteisöjen, kuin yhteiskunnan tasolla. Enni-Kukka on empatian lähettiläs. Hän on puhunut empatiasta ympäri maailmaa Kapkaupungista ja Lontoosta Delftiin, Helsinkiin ja Potsdamiin. Puheenvuoroissaan Tuomala avaa empatiaa radikaalina voimavarana ja apuvälineenä yhteistyöhön ja yhteiseloon niin työkulttuurissa ja johtamisessa, kuin yhteisöissä ja yhteiskunnassakin.

-Tässä ajassa tarvitsemme empatiaa paljon enemmän kuin koskaan. Välimatka välillämme ei ole ollut koskaan tiedostetumpi kuin nyt. Välimatka ei ole pelkästään fyysinen, se voi olla myös henkinen, kulttuurinen, taloudellinen. Johtoryhmät ja yritykset, joilla on empaattisempi työkulttuuri tuottavat selkeästi parempaa tulosta. Mitä jos meidän yhteisömme rakennettaisiin lähtökohtaisesti niin, että empatia on keskiössä, herättää Enni-Kukka pohtimaan.

Menestyvän yrityksen salaisuus on asiakaspysyvyys

Kirsti Laasio on pitkän kansainvälisen kokemuksen omaava asiakaskokemusjohtaja. Kirsti on toiminut brändi-, asiakas- ja työntekijäkokemuksen johtamisen tehtävissä sekä kasvuyritysten johtoryhmissä. Kirsti puhuu siitä, miksi asiakasymmärrys ja työntekijöiden osallistaminen on tärkeää tulevaisuuden asiakaskokemusten tuottamisessa ja sen merkityksestä yritysten menestykseen. Kirsti on energinen, mukaansatempaava puhuja, joka tarttuu kaunistelematta asiakaskokemuksen ja -suhteen kipukohtiin, tarjoten uusia näkökulmia ja ratkaisuja asiakasuskollisuuden parantamiseksi.

Motivoitunut ja inspiroitunut henkilöstö sekä tehokkuus työssä ovat seurausta hyvästä työntekijäkokemuksesta

Patrik Etelävuori Bannerikuva

Patrik Etelävuori on ollut vastuussa monipuolisista ja haastavista transformaatio-hankkeista, joissa työntekijäkokemus, strategia sekä yrityskulttuuri ovat olleet ohjaavia tekijöitä. Nyt hän puhuu yleisöille kokemustensa ja tutkitun tiedon pohjalta yrityskulttuurista, työn ja toimitilojen tulevaisuudesta ja teknologiasta, muutoksenjohtamisesta ja hybridijohtamisesta. Kaikkia näitä teemoja yhdistää vahvasti työntekijäkokemus ja siitä lähtevä asiakaskokemus.

– Jokaisen yrityksen voimavara on työntekijät. Meidän on pystyttävä luomaan hyviä työntekijäkokemuksia. Se, miten paljon me yrityksenä välitämme näkyy siinä miten paljon on panostettu mm. tilasuunnitteluun. Pandemian päättyessä jossain vaiheessa ihmisten on palattava töihin, muuten etäännymme toisitamme liikaa. Silloin on tarjottava työympäristö, jonne ihmiset haluavat tulla. Ympäristö, joka motivoi, inspiroi ja innostaa. 

Nanna Bhosen tarinassa yhdistyvät muutos, motivaatio, ajatusten voima ja hyvinvoiva työyhteisö

Nanna Bhose Mikkonen

Nanna Bhose (ent. Mikkonen) on menestynyt ammattijohtaja ja yrittäjä. Hänet tunnetaan urastaan suomalaisessa musiikkimaailmassa sekä myöhemmistä vaiheistaan kansainvälisessä viestintä- ja mainosteollisuudessa. Nannan polku menestyneeksi johtajaksi, kirjailijaksi, kansainvälisen vaateyrityksen perustajaksi, kietoutuvat yhteen mukaansatempaavaksi tarinaksi täynnä opetuksia ja oivalluksia.

Menestys syntyy turvallisessa vuorovaikutuskulttuurissa

Maija Ilmoniemi

Toimittaja, juontaja, kirjailija Maija Ilmoniemen puheenvuorot käsittelevät myötätuntoista työyhteisöä, turvallista vuorovaikutuskulttuuria ja yhteisöllisyyden viestintää. Maija on julkaissut juuri kirjansa ”Yksinäinen”, jossa pohditaan yksinäisyyttä ja ratkaisuja siihen. 

– Maailma tuntuu olevan kaaoksessa – on korona, ilmastonmuutos ja somekriisit – mutta me voimme muuttaa sen. Vaikka vuorovaikutuksesta näyttää tulleen erilleen työntävää äärilaitojen taistelua, kaikki kaipaavat kuitenkin samaa: haluamme tulla nähdyiksi ja hyväksytyiksi sekä kokea olevamme merkityksellisiä. Yritämme peittää inhimillisyyttä, sillä haavoittuvuus on haamu, jota ei saisi paljastaa tässä suomalaisen sisun ja pärjäämisen perkeleen yhteiskunnassa, pohtii Maija.

Johda itseäsi ja työenergiaasi paremmin sekä kehitä omia vahvuuksiasi

Aleksi litovaara

Aleksi Litovaara on hymyn voimaan uskova entinen huippu-urheilija, haluttu mindfulness -luennoitsija ja coach, joka vahvistaa suomalaisten työhyvinvointia ilon ja aitouden kautta.

Kokonaisvaltainen hyvinvointi ja eri elämänvaiheiden huomiointi korostuvat työurien pidentyessä, ja siksi Aleksi tarjoaakin kuulijoille eväitä uusiutumiskykyyn ja palautumiseen. Aleksin intohimona on kehittää työkulttuuria motivoivaan, myötätuntoiseen ja kunkin omien vahvuuksien kautta toimivaan suuntaan.

Digitaaliset liiketoimintamallit uuden maailman myötä

Sara Eklund

Sara Eklund on digitaalisen liiketoiminnan ja asiakaskokemuksen asiantuntija, uusien liiiketoimintamallien ja prosessien kehittäjä, muutoksen katalysaattori, inspiroiva ja valovoimainen puhuja. Sara puhuu yleisöille asiakaskokemuksen trendeistä, uusista digitaalisista liiketoimintamalleista sekä asiakaspalvelun tulevaisuudesta. Hän lähestyy teemoja vahvan kokemuksensa ja asiantuntijuuden sekä esimerkkien kautta.  Sara on inspiroivapuhuja, joka pitää yleisön mielenkiinnon yllä ja tuo kuulijalle uusia näkökulmia totuttuihin tapoihin.

18 marraskuun 2020

MySpeakerin uusia puhujia – Syksy 2020