Skip to content
Menu
Close
5 joulukuun 2022

Puhujauutisia ja ajankohtaisia ilmiöitä

Uusia kirjoja. Uusia nimityksiä. Uusia puheenvuoroja. Asiakaskokemuksesta puhuvan Belinda Gerdtin neljäs kirjansa ”The Swipe-Right Customer Experience” julkaistiin marraskuussa 2022 yhden maailman suurimman...

Uusia kirjoja. Uusia nimityksiä. Uusia puheenvuoroja.

belinda gerdt
 
Asiakaskokemuksesta puhuvan Belinda Gerdtin neljäs kirjansa ”The Swipe-Right Customer Experience” julkaistiin marraskuussa 2022 yhden maailman suurimman kustantajan, Big Five -kustantajiin kuuluvan yhdysvaltalaisen Harper Collinsin kanssa. Belinda on yksi harvoista suomalaisista naisista, joka on luonut kansainvälistä uraa maailman arvokkaimmissa teknologiayhtiöissä. Belinda on tehnyt töitä yli 15-vuotta digitaalisen asiakaslähtöisen liiketoiminnan kehittämisen parissa. Tällä hetkellä Belinda työskentelee Philipsillä pääkonttorissa Hollannissa ja vastaa globaalisti yritysmarkkinoinnista. Aikaisemmin hän työskenteli muun muassa Microsoftin Länsi-Euroopan pääkonttorissa sekä Amazonin EMEA-organisaatiossa Luxembourgissa.

Esitimme Belindalle muutaman kysymyksen hänen uuden kirjansa pohjalta: Mikä oli kiinnostavin ajatus, joka nousi uutta kirjaa kirjoittaessa?  Ajatukset pyörivät paljon kirjoittaessa muutosjohtamisen ympärillä. Miksi on niin vaikeaa muuttaa totuttua? Miksi lähes jokaisella toimialalla on tarvittu ulkopuolinen, uusi toimija, joka on uudistanut toimialan totutut toimintatavat? Voisimmeko rekrytoinneilla tuoda lisää osaamista ja innovaatioita yli toimialarajojen? Toki myös menestystarinat eri toimialojen parhailta inspiroivat joka kerta! Niitä löytyy useita myös uudesta kirjasta. The Swipe-Right Customer Experience – mitä asioita asiakkaat odottavat yrityksiltä nyt? Asiakkaat odottavat yrityksiltä aitoa kumppanuutta trasaktioiden sijaan. Parhaat esimerkit asiakaskokemuksen kehittämisessä ovat niitä, joissa yritys tai organisaatio on kysynyt itseltään: ”Mikä turhauttaa tai stressaa asiakkaitamme?” tai ”Mitkä ovat asiakkaalle merkityksellisiä asioita, joissa voisimme auttaa?” Harmittavan usein edelleen kysymysten asettelu keskittyy vain sisäisten prosessien kehittämiseen, tuotteen ominaisuuksiin tai kanaviin. Entä missä olet viimeksi kohdannut asiakaskokemuksen, joka jäi mieleen, ja mikä siitä teki erityisen? Mielenkiintoinen kokemus sattui viime vierailulla Hilton hotellissa. He ovat kouluttaneet tarjoilijansa ottamaan valokuvia puhelimella, koska suurin osa asiakkaista pyytää heitä ottamaan kuvan vierailustaan muistoksi. Todella mielenkiintoinen hanke, joka lähtee aidosti asiakkaan tarpeesta. Waitographer – Taste of Hilton.

Lue lisää Belindasta!  
Helene Auramo
 
Mahtavia uutisia! Puhujamme Helene Auramo on valittu Vuoden nuori hallitustekijä 2022 -kilpailun voittajaksi. Palkinto jaetaan vuosittain henkilölle, joka on vaikuttanut merkittävästi nuorten mahdollisuuksiin toimia yritysten hallituksissa, tai joka on itse ansioitunut hallitustyöskentelyssä. Vuoden nuori hallitustekijä Helene Auramo toimii hallituksen jäsenenä Fodelia Oyj:ssä, Sijoitusasunnot.com Group Oy:ssä ja Luonkos Finland Oy:ssä. Hän on ollut perustamassa esimerkiksi Slush-tapahtumaa, Indiedays-blogiportaalia sekä sosiaalisen median konsulttitoimisto Zipipopia. Tällä hetkellä hän luotsaa Prönöä, joka luo yhteyksiä yritysten sekä eri alojen asiantuntijoiden ja neuvoantajien välille.

Suomalaisiin hallituksiin kaivataan lisää monimuotoisuutta Prönö julkaisee vuosittain selvityksen suomalaisten pörssiyhtiöiden hallituksista. Selvitys osoittaa, että suomalaisyritysten hallituspaikat ovat vahvasti keski-ikäisten ja sitä vanhempien miehien hallussa. Vaikka naisten osuus hallituksissa on kasvanut hieman, alle 40-vuotiaat ja erityisesti alle 40-vuotiaat naiset ovat hallituksissa yhä harvinaisuus. “Monimuotoinen hallitus pystyy ottamaan laajemmin huomioon eri näkökulmia ratkaistessaan ongelmia. Diversiteetti on erityisesti eri osaamis- ja kokemuskysymys”, Helene Auramo sanoo. Helenen mukaan yksi konkreettinen tapa kasvattaa naisten ja nuorten roolia yritysten johdossa on neuvonantajien ja advisory boardien hyödyntäminen.  Hallitus on juridinen elin organisaatioissa, kun taas paikka advisory boardilla ei ole lain määrittelemää asemaa. Advisory boardin merkitys yrityksen strategian määrittelyssä voi kuitenkin olla suuri, pienissä ja kasvuyrityksissä jopa suurempi kuin hallituksen rooli. ”Neuvonantajapositiot ovat yksi reitti hallituksiin. Tämän edistämiseksi olemme alkaneet suunnitella Prönössä kurssia advisory board -jäsenien kouluttamiseksi”, Helene sanoo.

Lue lisää Helenestä!
Katri Saarikivi
 

”Mukaansa tempaava, ajatuksia ja keskustelua herättävä esitys ja esiintyminen. Vuoropuhelu yleisön kanssa erittäin hyvä. Kiitos kovasti Katrille inspiroivasta ja empatian ymmärrystä lisänneestä esityksestä!” – Kainuun Käräjäoikeus

Aivotutkija Katri Saarikivi tutkii työssään tarkkaavaisuuteen, empatiaan ja hyvään vuorovaikutukseen liittyviä aivomekanismeja. Erityisenä kiinnostuksen kohteena on se, millä tavalla nämä mekanismit toimivat netin yli tapahtuvassa vuorovaikutuksessa. – Yhteistyö vaatii empatiaa. Tulevaisuudessa ihmisaivoja tarvitaan juuri kontekstin ymmärtämiseen, niiden tilannesidonnaisten asioiden ja toisten ihmisten ymmärtämiseen.  Empatiaa tarvitaan, kun halutaan ennustaa ja ymmärtää paremmin asiakkaan käyttäytymistä. Me tarvitsemme empatiaa, koska työn ytimessä on aina ihminen.

Lue lisää Katrista!
saku tuominen
 

Yli 30 vuotta yrittäjänä toiminut, palkittu tietokirjailija ja yksi kysytyimmistä bisnespuhujista, Saku Tuominen tarjoilee parasta antiaan uudessa puheenvuorossaan. Työkirjasta 10 vuotta – miltä työn tulevaisuus näyttää nyt?

Saku Tuominen tutki vuonna 2012 huomisen työelämää ja kirjoitti havaintojensa pohjalta Työkirjan, josta tuli myyntimenestys. Miltä tulevaisuuden työelämä näyttää tänään, kymmenen vuotta myöhemmin? Mitkä opit ovat vanhentuneet, mitkä ovat tärkeämpiä kuin koskaan ennen? Saku Tuomisen luento rohkaisee työyhteisöjä kehittämään työelämää siten, että aikaansaaminen ja hyvinvointi ovat tasapainossa ja sählääminen minimissä.

Lue lisää Sakusta!
5 joulukuun 2022

Puhujauutisia ja ajankohtaisia ilmiöitä

Uusia kirjoja. Uusia nimityksiä. Uusia puheenvuoroja. Asiakaskokemuksesta puhuvan Belinda Gerdtin neljäs kirjansa ”The Swipe-Right Customer Experience” julkaistiin marraskuussa 2022 yhden maailman suurimman...