Haastavien tilanteiden nollatoleranssi Sami Sallinen

Sami Sallinen: Haastavien tilanteiden nollatoleranssi

Sami Sallinen

Sami Sallinen: Miten vaikutetaan uhkaavien asiakastilanteiden kehittymiseen?

Haastavien ja uhkaavien asiakastilanteiden määrä on jatkuvassa kasvussa. Taito lukea asiakasta oikein ja hallita oman kehon stressireaktioita, ovat välttämättömiä taitoja hallita uhkaavia tilanteita.

Uhkaavat asiakaspalvelutilanteet ovat tänä päivänä niin yleisiä, että joillakin toimialoilla niitä pidetään jo ammattiin kuuluvana pakollisena haittana. Yritykset ovat pääsääntöisesti varautuneet uhkiin hyvin ohjeistuksilla ja turvallisuusprosesseilla, mutta usein haasteena on yksilötason kyky hallita eskaloituneita asiakaspalvelutilanteita.

Haastavien tilanteiden nollatoleranssi -koulutus on asiakaspalveluun ja ihmisten kohtaamiseen suunnattu uhkatilannekoulutus, jonka opit pätevät toimialasta riippumatta. Koulutuksessa opitaan haastavan asiakastilanteen hallinnan lisäksi se, miten jokainen työntekijä voi omalla henkilökohtaisella varautumisellaan vaikuttaa uhkaavien asiakastilanteiden kehittymiseen, miten oppia tunnistamaan haastavia asiakastilanteita edeltävät varoitussignaalit riittävän ajoissa ja miten hallita oman kehon stressireaktiot.

Koulutus perustuu tutkittuun tietoon ja pitkään ammattikokemukseen haastavista asiakastilanteista. Koulutukset räätälöidään aina asiakkaan tavoitteiden ja toiveiden mukaiseksi.

Kysy v lisää teidän yritykselle tai organisaatiolle!

Koulutus on toteutettavissa teidän aikataulunne ja toiveidenne mukaisesti etänä live-streamissa tai paikanpäällä. Katso esimerkkiteemat alta ja sovitaan teidän tarpeisiinne sopivin kesto sekä kokonaisuus:

Workshop 1,5-3h
Master Class 4-6h

Uhkaavien asiakastilanteiden anatomia

  • Haastavien asiakastilanteiden tasot
  • Miten tilanteet kehittyvät ja koska pitää reagoida?
  • Organisaation toimintamallit
  • Mitä uhkaajan päässä liikkuu?

 

Ennakoi uhat ajoissa

  • Henkilökohtaiset rajat
  • Riskisuunnittelu rutiiniksi
  • Mentaaliharjoittelu on parasta valmistautumista

 

Asiakaspalvelun hälytysmerkit

  • Reagoi reviiririkkomuksiin
  • Sanattoman viestinnän varoittavat signaalit
  • Haastavan tilanteen mikroilmeet

 

Hallitse haastava tilanne

  • Kehon stressireaktiot ja toimintakyvyn ylläpitäminen
  • Älä sorru perusvirheeseen; reagoi ajoissa
  • Haastavan tilanteen hallintakeinot
  • Työyhteisön prosessit kuntoon

 

Yhteenveto ja palautteet valmennuksesta

Sami Sallinen Valmentaja

Miksi valita tämä valmennus?

  1. Tiedät, miksi ja miten uhkaavat tilanteet kehittyvät
  2. Ymmärrät, mitä tekijän päässä liikkuu
  3. Osaat lukea kehonkielen varoittavia signaaleja
  4. Hallitset paremmin kehon stressireaktiot
  5. Tiedät, kuinka varautua ja hallita uhkaavia asiakastilanteita

Kenelle valmennus sopii:

Valmennus on tarkoitettu asiakaspalvelutyötä tekeville. Valmennus soveltuu myös asiakaspalvelun esimiehille, jotka joutuvat käsittelemään tilanteita ja niiden jälkihoitoa.

Pyydä lisätiedot valmennuksesta!

Katso myös seuraavat valmennukset: