Skip to content
Menu
Close

Sami Sallinen: Haastavien tilanteiden nollatoleranssi

Sami Sallinen: Miten vaikutetaan uhkaavien asiakastilanteiden kehittymiseen? Haastavien ja uhkaavien asiakastilanteiden määrä on jatkuvassa kasvussa. Taito lukea asiakasta oikein ja hallita oman kehon stressireaktioita, ovat välttämättömiä taitoja hallita uhkaavia tilanteita. Uhkaavat asiakaspalvelutilanteet ovat tänä päivänä niin yleisiä, että joillakin toimialoilla niitä pidetään jo ammattiin kuuluvana pakollisena haittana. Yritykset ovat pääsääntöisesti varautuneet uhkiin hyvin ohjeistuksilla ja turvallisuusprosesseilla, mutta usein haasteena on yksilötason kyky hallita eskaloituneita asiakaspalvelutilanteita. Haastavien tilanteiden nollatoleranssi -koulutus on asiakaspalveluun ja ihmisten kohtaamiseen suunnattu uhkatilannekoulutus, jonka opit pätevät toimialasta riippumatta. Koulutuksessa opitaan haastavan asiakastilanteen hallinnan lisäksi se, miten jokainen työntekijä voi omalla henkilökohtaisella varautumisellaan vaikuttaa uhkaavien asiakastilanteiden kehittymiseen, miten oppia tunnistamaan haastavia asiakastilanteita edeltävät varoitussignaalit riittävän ajoissa ja miten hallita oman kehon stressireaktiot. Koulutus perustuu tutkittuun tietoon ja pitkään ammattikokemukseen haastavista asiakastilanteista. Koulutukset räätälöidään aina asiakkaan tavoitteiden ja toiveiden mukaiseksi. Kysy v lisää teidän yritykselle tai organisaatiolle!

Uhkaavien asiakastilanteiden anatomia

  • Haastavien asiakastilanteiden tasot
  • Miten tilanteet kehittyvät ja koska pitää reagoida?
  • Organisaation toimintamallit
  • Mitä uhkaajan päässä liikkuu?
  Ennakoi uhat ajoissa
  • Henkilökohtaiset rajat
  • Riskisuunnittelu rutiiniksi
  • Mentaaliharjoittelu on parasta valmistautumista
  Asiakaspalvelun hälytysmerkit
  • Reagoi reviiririkkomuksiin
  • Sanattoman viestinnän varoittavat signaalit
  • Haastavan tilanteen mikroilmeet
  Hallitse haastava tilanne
  • Kehon stressireaktiot ja toimintakyvyn ylläpitäminen
  • Älä sorru perusvirheeseen; reagoi ajoissa
  • Haastavan tilanteen hallintakeinot
  • Työyhteisön prosessit kuntoon
  Yhteenveto ja palautteet valmennuksesta

Lisätiedot: Sami Sallinen

Sami Sallinen on turvallisuuden ja kehonkielen asiantuntija ja Kehokoodi (2019) kirjan kirjoittaja. Sami on koeponnistanut ammattitaitoaan erityisen haastavissa olosuhteissa. Hän on entinen huumepoliisi, väkivaltarikostutkija, suojelupoliisin virkamies ja hän toiminut kansainvälisissä under cover -operaatioissa ja rikostutkintatehtävissä ympäri Eurooppaa. Siirryttyään yritysmaailman palvelukseen Sami on hyödyntänyt turvallisuuden ja kehonkielen osaamistaan mm. myynnin, palvelun, rekrytoinnin ja erilaisten neuvottelujen parissa. Sami on kokenut valmentaja ja puhuja. Hänen asiantunteva mutta viihdyttävä valmennustyylinsä jättää aina miellyttävän muistijäljen ja vaikuttavat tosielämän tarinat turvallisuusriskeistä ja kehonkielen tulkinnan hyödyntämisestä erilaisissa työelämän haasteissa antavat syvyyttä valmennuksiin.

Miksi valita tämä valmennus?:
  1. Tiedät, miksi ja miten uhkaavat tilanteet kehittyvät
  2. Ymmärrät, mitä tekijän päässä liikkuu
  3. Osaat lukea kehonkielen varoittavia signaaleja
  4. Hallitset paremmin kehon stressireaktiot
  5. Tiedät, kuinka varautua ja hallita uhkaavia asiakastilanteita
Kenelle valmennus sopii: Valmennus on tarkoitettu asiakaspalvelutyötä tekeville. Valmennus soveltuu myös asiakaspalvelun esimiehille, jotka joutuvat käsittelemään tilanteita ja niiden jälkihoitoa. Kenelle valmennus sopii: Valmennus on tarkoitettu asiakaspalvelutyötä tekeville. Valmennus soveltuu myös asiakaspalvelun esimiehille, jotka joutuvat käsittelemään tilanteita ja niiden jälkihoitoa.