fbpx
Huippumyyjäksi päivässä

Huippumyyjäksi päivässä – opi tunnistamaan asiakkaan ajatukset

Sami Sallinen

Luuletko vai tiedätkö, mitä asiakkaasi ajattelee?

Asiakkaiden tarpeiden ymmärtäminen varmistaa tunnetusti asiakastyytyväisyyden ja takaa parhaat myyntitulokset. Kun tiedät, mitä asiakas ajattelee, tiedät miten palvella ja myydä oikein!

Vaikka sanattoman viestinnän merkitys tiedostetaan hyvin kaikessa asiakaskohtaamisissa, siihen kiinnitettään usein liian vähän huomiota ja sitä myös tulkitaan usein väärin. Myynti- ja asiakaspalvelutilanteissa tämä voi tarkoittaa sitä, että asiakkaan tarpeita ei pystytä huomioimaan, käytettävissä oleva myyntistrategia on väärä tai mikä pahinta, myynti jätetään kesken, kun asiakkaan tunnetiloja tulkitaan väärin.

Myyjille ja asiakastyötä tekeville suunnatussa kehonkielenvalmennuksessa opitaan tulkitsemaan asiakkaan tunnetiloja, ajatuksia ja aikomuksia kehonkielen avulla. Kehonkieli on usein puhetta rehellisempää, minkä vuoksi kehonkielen oikea tulkinta oikeaan aikaan parantaa asiakaskokemusta, syventää kommunikaatiota ja tehostaa palveluprosessia. Kehonkielen tulkinnan taito on helposti opittavissa ja valmennukseen osallistuvat pystyvät hyödyntämään uudet opit välittömästi työssään.

Valmennus perustuu tutkittuun tietoon ja antavat varmuudella uutta opittavaa myös kokeneemmille ammattilaisille. Valmennukset räätälöidään aina asiakkaan tavoitteiden ja toiveiden mukaiseksi.

 

Valmennus on toteutettavissa puolen päivän tai päivän kokonaisuutena. Katso ohjelma alta:

1/2 päivää
Koko päivä

9.00-10.15 Kehonkieli paljastaa asiakkaan ajatukset

  • Kehonkielen tulkinnan periaatteet
  • Asiakaspalvelutilanteiden tyypillisimmät eleet ja ilmeet; mitä asiakkaan sanattomasta viestinnästä voi lukea?
  • Tunnista asiakkaan mukavuusalue ja ajoita myyntipuheesi oikein

 

10.30-12.00 Miten hyödyntää sanatonta viestintää myynnissä ja asiakaspalvelussa?

  • Kasvoskannaus selvittää tunnetilat
  • Miten vakuutan asiakkaan omalla kehonkielelläni?
  • Harjoittelua; menetelmät haltuun

 

12.00-13.00 Lounas

 

13.00-14.15 Kohti parempaa asiakaskokemusta ja myyntiä

  • Kuinka tunnistaa potentiaalinen asiakas?
  • Sanaton viestintä toimii kahteen suuntaan; mitä oma kehonkieli kertoo asiakkaalle?
  • Lue tunnetilat oikein ja paranna asiakaskokemusta

 

14.30-15.30 Hallitse myyntitilannetta ja lisää tulosta

  • Miten hyödyntää Q4 -tekniikkaa myynnissä?
  • BLINK -tekniikka; miten saada vastauksia ilman kysymyksiä?
  • Osaamisen jalostaminen
  • Harjoittelua; tulkinta tavaksi

 

15.30-14.00 Yhteenveto ja palautteet valmennuksesta

Sami Sallinen

Miksi valita tämä valmennus?

  1. Hallitset kehonkielen tulkinnan periaatteet ja menetelmät
  2. Tiedät, miten tunnistaa potentiaalinen asiakas
  3. Osaat lukea asiakkaan kehonkieltä myyntitilanteessa
  4. Osaat vakuuttaa asiakkaan omalla kehonkielelläsi
  5. Myyt paremmin ja parannat asiakaskokemusta, kun tunnistat asiakkaan ajatukset ja tunnetilat

Kenelle valmennus sopii:

Valmennus on tarkoitettu myynti- ja asiakaspalvelutyötä tekeville, jotka haluavat syventää omaa osaamistaan, parantaa kommunikointitaitojaan sekä tehdä parempaa tulosta.

Pyydä lisätiedot valmennuksesta!

Katso myös seuraavat valmennukset: