Skip to content
Menu
Close

Sami Sallinen: Huippumyyjäksi – opi tunnistamaan asiakkaan ajatukset

Asiakkaiden tarpeiden ymmärtäminen varmistaa tunnetusti asiakastyytyväisyyden ja takaa parhaat myyntitulokset. Kun tiedät, mitä asiakas ajattelee, tiedät miten palvella ja myydä oikein!

Vaikka sanattoman viestinnän merkitys tiedostetaan hyvin kaikessa asiakaskohtaamisissa, siihen kiinnitetään usein liian vähän huomiota ja sitä myös tulkitaan usein väärin. Myynti- ja asiakaspalvelutilanteissa tämä voi tarkoittaa sitä, että asiakkaan tarpeita ei pystytä huomioimaan, käytettävissä oleva myyntistrategia on väärä tai mikä pahinta, myynti jätetään kesken, kun asiakkaan tunnetiloja tulkitaan väärin.

Myyjille ja asiakastyötä tekeville suunnatussa kehonkielenkoulutuksessa opitaan tulkitsemaan asiakkaan tunnetiloja, ajatuksia ja aikomuksia kehonkielen avulla. Kehonkieli on usein puhetta rehellisempää, minkä vuoksi kehonkielen oikea tulkinta oikeaan aikaan parantaa asiakaskokemusta, syventää kommunikaatiota ja tehostaa palveluprosessia. Kehonkielen tulkinnan taito on helposti opittavissa ja valmennukseen osallistuvat pystyvät hyödyntämään uudet opit välittömästi työssään.

Koulutus perustuu tutkittuun tietoon ja antavat varmuudella uutta opittavaa myös kokeneemmille ammattilaisille. Koulutukset räätälöidään aina asiakkaan tavoitteiden ja toiveiden mukaiseksi. Kysy lisää valmennuksesta teidän yritykselle tai organisaatiolle!Kehonkieli paljastaa asiakkaan ajatukset

Kehonkielen tulkinnan periaatteet

  • Asiakaspalvelutilanteiden tyypillisimmät eleet ja ilmeet; mitä asiakkaan sanattomasta viestinnästä voi lukea?
  • Tunnista asiakkaan mukavuusalue ja ajoita myyntipuheesi oikein

Miten hyödyntää sanatonta viestintää myynnissä ja asiakaspalvelussa?

  • Kasvoskannaus selvittää tunnetilat
  • Miten vakuutan asiakkaan omalla kehonkielelläni?
  • Harjoittelua; menetelmät haltuun

 Kohti parempaa asiakaskokemusta ja myyntiä

  • Kuinka tunnistaa potentiaalinen asiakas?
  • Sanaton viestintä toimii kahteen suuntaan; mitä oma kehonkieli kertoo asiakkaalle?
  • Lue tunnetilat oikein ja paranna asiakaskokemusta

Hallitse myyntitilannetta ja lisää tulosta

  • Miten hyödyntää Q4 -tekniikkaa myynnissä?
  • BLINK -tekniikka; miten saada vastauksia ilman kysymyksiä?
  • Osaamisen jalostaminen
  • Harjoittelua; tulkinta tavaksi

Yhteenveto ja palautteet koulutuksesta

Tietoja kouluttajasta

Sami Sallinen on turvallisuuden ja kehonkielen asiantuntija ja Kehokoodi (2019) kirjan kirjoittaja. Sami on koeponnistanut kehonkielen osaamistaan erityisen haastavissa olosuhteissa. Hän on entinen huumepoliisi, väkivaltarikostutkija, suojelupoliisin virkamies ja hän toiminut kansainvälisissä under cover -operaatioissa sekä rikostutkintatehtävissä ympäri Eurooppaa. Siirryttyään yritysmaailman palvelukseen Sami on hyödyntänyt kehonkielen osaamistaan mm. myynnin, rekrytoinnin ja erilaisten neuvottelujen parissa.

Sami on kokenut valmentaja ja puhuja. Hänen asiantunteva mutta viihdyttävä koulutustyylinsä jättää aina miellyttävän muistijäljen ja vaikuttavat tosielämän tarinat kehonkielen tulkinnan hyödyntämisestä erilaisissa työelämän haasteissa antavat syvyyttä valmennuksiin.

Miksi valita tämä koulutus?
  • Hallitset kehonkielen tulkinnan periaatteet ja menetelmät
  • Tiedät, miten tunnistaa potentiaalinen asiakas
  • Osaat lukea asiakkaan kehonkieltä myyntitilanteessa
  • Osaat vakuuttaa asiakkaan omalla kehonkielelläsi
  • Myyt paremmin ja parannat asiakaskokemusta, kun tunnistat asiakkaan ajatukset ja tunnetilat
Kenelle koulutus sopii?

Koulutus on tarkoitettu myynti- ja asiakaspalvelutyötä tekeville, jotka haluavat syventää omaa osaamistaan, parantaa kommunikointitaitojaan sekä tehdä parempaa tulosta.