Skip to content
Menu
Close

Helena Åhman: Keskusteluälykkyys painetilanteissa

Helena Åhman: Kohtaatko työssäsi vaativia keskusteluja, neuvotteluja tai konflikteja? Keskusteluälykkyys on uusi ja ajankohtainen näkökulma vaativiin keskusteluihin, neuvotteluihin ja konflikteihin. Keskusteluälykkyytesi paineisissa tilanteissa on elämäsi tärkein taito ja tämä on myös tutkitusti keskeinen organisaatiosi menestyksen ydin! Helena Åhman vie sinut tässä valmennuksessa tutkimusmatkalle keskusteluälykkyyden maailmaan. Åhmanin reitti on kulkenut Harvardin ja MIT:n kautta FBI:n ja Scotland Yardin terävimpien aivojen ja suomalaisten huippujen kuten sovitteluosaajien, rauhanvälittäjien ja asianajajien oppeihin. Kaiken tämän Åhman on yhdistänyt omaan laajaan näkemykseensä ja vaativien keskusteluiden menestystekijöiksi. Rikoskirjailijanakin tunnettu Åhman kuljettaa sinua valmennuksessa tarinoiden ja omien kokemustensa kautta tieteellisen tutkimuksen uusiin näkökulmiin yhdistäen ne helposti käyttöön otettaviksi käytännön malleiksi, työkaluiksi ja harjoituksiksi, joilla lisäät keskusteluälykkyyttä erilaisissa paineisissa tilanteissa ja opit neuvottelemaan tehokkaammin. Tervetuloa matkalle keskusteluälykkyyden ja parempien kohtaamisten maailmaan. Kysy lisää valmennuksesta teidän yritykselle tai organisaatiolle! Referenssit:
”Osaava, asiantunteva, kokenut, miellyttävä, yleisön mukaan ottava, konkreettista tukea ja työkaluja antava. Kiitos erittäin hyvästä koulutuksesta ja hyvästä yhteistyöstä. Vielä plussana pitää mainita, että Helena piti hyvin kiinni aikataulusta.”  Helsingin kaupunki, Sosiaali- ja terveyspalvelut

Keskusteluälykkyys vaativissa keskusteluissa, neuvotteluissa ja konflikteissa

  • Mitä keskusteluälykkyys tarkoittaa?
  • Miksi se häviää painetilanteissa?
  • Keskusteluälykkyyden kaava
  Käytännön keskusteluälykkyyden työkaluja
  • Hanki tärkeät esitaidot ja viritä tilanne oikein
  • Tiedosta, miten itse tilanteessa kannattaa toimia
  • Arvioi keskusteluälykkyytesi
  Keskusteluälykkyys käytännössä
  • Kertaus: mitä keskusteluälykkyys on?
  • Kysyminen ja tiedon hankkiminen kysymättä
  • Mitä jos kaikesta huolimatta joudun umpikujaan?
  Keskusteluälykkyyden harjoittelua
  • Käytännön harjoittelua, caset valitan yhdessä asiakkaan kanssa
  • Keskustelua ja palautetta
  Yhteenveto ja palautteet valmennuksesta

Lisätiedot: Helena Åhman

Helena Åhman on työpsykologian tohtori (TkT), KM, arvostettu johdon sparraaja ja kirjailija, jonka intohimo on oppia koko ajan ihmismielestä ja johtamisesta lisää. Hän on voittanut kaksi kertaa Ekonomien kirjallisuuspalkinnon Suomen parhaasta bisneskirjasta (Mielen johtaminen organisaatiossa ja Tilannetaju – päätä paremmin FT Harri Gustafsbergin kanssa). Hän on myös Vuoden puhuja, valokuvaaja ja rikoskirjailija, joka käyttää valmennuksissaan paljon mielenkiintoisia tarinoita. Ennen oman yrityksensä perustamista Åhman työskenteli mm. Nokialla ja Mercuri Urvalissa. Åhman uskoo, että organisaatiot menestyvät ja johtavat ymmärtämällä ihmismieltä, tilannetajua ja keskusteluälykkyyttä paremmin.

Miksi valita tämä valmennus?:
  1. Ymmärrät, miksi vaativat keskustelutilanteet eivät aina suju hyvin
  2. Oivallat, mistä keskusteluälykkyys syntyy ja miten vaativat keskustelutilanteet voi hoitaa hyvin
  3. Osaat säätää oman olotilasi sellaiseksi, että se mahdollistaa keskusteluälykkyyden
  4. Neuvottelet tehokkaammin vaativissa tilanteissa
  5. Saat käyttöösi erittäin konkreettisia keinoja vaativien keskustelujen, neuvottelujen ja konfliktien ratkaisemiseen
Kenelle valmennus sopii: Valmennus soveltuu johtajille, esimiehille, asiantuntijoille, asiakaspalveluun, myyjille ja kenelle tahansa, joka haluaa kehittyä vaativissa keskusteluissa, neuvotteluissa sekä konflikteissa. Kenelle valmennus sopii: Valmennus soveltuu johtajille, esimiehille, asiantuntijoille, asiakaspalveluun, myyjille ja kenelle tahansa, joka haluaa kehittyä vaativissa keskusteluissa, neuvotteluissa sekä konflikteissa.