Skip to content
Menu
Close

Petri Matero: Asiakaskokemuksen Rockstara™

Asiakaskokemuksen Rockstara™ Asiakaskokemus ei ole sinun päätettävissäsi! Ratkaisukeskeinen asiakaskokemus B2B- maailmassa Voiko asiakaskokemusta hallita mallintamalla palvelupolkuja tai suunnittelemalla digitaalisia ja analogisia asiakaskohtaamisia etukäteen? Mistä tiedämme, mitä asiakkaamme haluavat ja kuka on paras henkilö vastaamaan tähän kysymykseen? Tulisiko meidän unohtaa ratkaisut ja keksittyä ennemmin kuuntelemaan? B2B-maailmassa asiakaskokemus on aina luottamukseen ja dialogiin perustuva transaktio. Kun asiantuntijamyyjä kohtaa asiakkaan, on vastassa toinen ihminen, jota ohjaavat hänen omat arvonsa, uskomukset, motiivit ja kiinnostuksen kohteet. Asiakas on myös aina oma, ainutlaatuinen persoonansa. Asiakaskokemuksen inhimillinen tekijä, se tärkein muuttuja, on juuri se ihminen itse. Ja sitä ei voi mallintaa. Matero pureutuu asiakaskokemukseen B2B-maailmassa ja rikkoo siihen liittyviä vakiintuneita kaavoja sekä uskomuksia. Puheenvuorossa pureudutaan siihen, miten kohtaamme ihmisten erilaisuuden ja viritämme itsemme oikealle kellotaajuudelle kielen, eleiden ja rytmin avulla. Sukellamme syvälle kuuntelun ja ei-tietämisen taitoon asiantuntijamyynnissä ja asiakaskokemuksessa. Heitämme hyvästit kaikkitietäville konsulteille, ja opimme löytämään ratkaisut asiakkaalta itseltään. Asiakkaan kokemus syntyy luottamuksen päälle, ja tunteesta, että on tullut kuunnelluksi. Olemme kaikki yksilöitä, jotka peilaavat kokemuksiaan arvoihinsa. Voittava asiakaskokemus on elastisen mukautuva ja yksilön ominaisuudet huomioiva. Ei neukkarin seinälle postit-lapuilla määritelty one-size-fits-most -rakennelma. Kysy lisää koulutuksesta teidän yritykselle tai organisaatiolle!

Asiakaskokemuksen Rockstara™ masterclass on intensiivinen yhden päivän mittainen dialoginen ratkaisukeskeinen koulutuspäivä, jossa pureudutaan oman ammattitaidon ytimeen, vahvuuksiin, uusiin näkökulmiin ja luovaan ajatteluun. Koulutuksesta saa parhaiten tuloksia, kun ryhmän koko on 3-5 henkilöä. Materclassin sisältö noudattaa workshopin otsikoita, mutta johtuen pienemmästä ryhmä koosta, dialogia on syvällisempää ja reflektointia tapahtuu osallistujien kesken enemmän kuin puolen päivän workshopsisa. Teemat:

  • Millainen on ratkaisukeskeinen asiakaskokemus?
  • Millainen myyjä minä olen?
  • Supervoimat ja asiakaskokemus
Yhteenveto ja palautteet päivästä.

Lisätiedot: Petri Matero

Petri Matero on markkinoinnin ja myynnin moniosaaja, joka haastaa luutuneet käsitykset asiakaskokemuksen kehittämisestä, ja jopa sen merkityksestä B2B-myynnissä. Matero rakentaa näkemyksensä pitkän linjan markkinoinnin suunnittelijana ja strategina, sekä pohjaa asiakaskäsityksensä luottaen siihen, että asiakas on itse omien ratkaisujensa paras asiantuntija. Petri Matero on puhunut vuosien saatossa ympäri Suomea sekä pienemmissä valmennustilaisuuksissa, että isommissa tapahtumissa. Hänen saamassa palautteessa mainitaan aina nämä kaksi asiaa: käytännönläheiset esimerkit ja uudet oivallukset. Hän puhuttelee ihmisiä samalta tasolta ja saa viestittyä abstraktit konseptit käsinkosketeltavina ilmiöinä.

Miksi valita tämä valmennus?: 1. Opit ymmärtämään erilaisia asiakastyyppejä 2. Oivallat kuuntelemisen ja ei-tietämisen taitojen merkityksen 3. Opit rakentamaan luottamuksen minuuteissa 4. Opit tunnistamaan omat supervoimasi, ja kehittämään niitä olemassaolevien vahvuuksien päälle 5. Opit muuttamaan ongelmakeskeisen lähestymisen ratkaisukeskeisemmäksi Kenelle valmennus sopii: Koulutus sopii kaikille myyntiorganisaatioille, joiden tavoitteena on herätellä muutosta asiakaslähtöisesti kohti uudistumista ja kasvua. Erityisesti B2B- kentällä toimiville asiantuntijamyyjille, esimiehille ja valmentajille, jotka haluavat löytää uusia tapoja luoda persoonallisia asiakaskokemuksia ja suhteita. Kenelle valmennus sopii: Koulutus sopii kaikille myyntiorganisaatioille, joiden tavoitteena on herätellä muutosta asiakaslähtöisesti kohti uudistumista ja kasvua. Erityisesti B2B- kentällä toimiville asiantuntijamyyjille, esimiehille ja valmentajille, jotka haluavat löytää uusia tapoja luoda persoonallisia asiakaskokemuksia ja suhteita.