Asiakaskokemuksen Rockstara™
Asiakaskokemus ei ole sinun päätettävissäsi!
Ratkaisukeskeinen asiakaskokemus B2B- maailmassa
Voiko asiakaskokemusta hallita mallintamalla palvelupolkuja tai suunnittelemalla digitaalisia ja analogisia asiakaskohtaamisia etukäteen? Mistä tiedämme, mitä asiakkaamme haluavat ja kuka on paras henkilö vastaamaan tähän kysymykseen? Tulisiko meidän unohtaa ratkaisut ja keksittyä ennemmin kuuntelemaan?
B2B-maailmassa asiakaskokemus on aina luottamukseen ja dialogiin perustuva transaktio. Kun asiantuntijamyyjä kohtaa asiakkaan, on vastassa toinen ihminen, jota ohjaavat hänen omat arvonsa, uskomukset, motiivit ja kiinnostuksen kohteet. Asiakas on myös aina oma, ainutlaatuinen persoonansa. Asiakaskokemuksen inhimillinen tekijä, se tärkein muuttuja, on juuri se ihminen itse.
Ja sitä ei voi mallintaa.
Matero pureutuu asiakaskokemukseen B2B-maailmassa ja rikkoo siihen liittyviä vakiintuneita kaavoja sekä uskomuksia. Puheenvuorossa pureudutaan siihen, miten kohtaamme ihmisten erilaisuuden ja viritämme itsemme oikealle kellotaajuudelle kielen, eleiden ja rytmin avulla. Sukellamme syvälle kuuntelun ja ei-tietämisen taitoon asiantuntijamyynnissä ja asiakaskokemuksessa. Heitämme hyvästit kaikkitietäville konsulteille, ja opimme löytämään ratkaisut asiakkaalta itseltään.
Asiakkaan kokemus syntyy luottamuksen päälle, ja tunteesta, että on tullut kuunnelluksi. Olemme kaikki yksilöitä, jotka peilaavat kokemuksiaan arvoihinsa. Voittava asiakaskokemus on elastisen mukautuva ja yksilön ominaisuudet huomioiva. Ei neukkarin seinälle postit-lapuilla määritelty one-size-fits-most -rakennelma.
Kysy lisää koulutuksesta teidän yritykselle tai organisaatiolle!