Sami Sallinen: Vaikuttava myynti etänä: vakuuttaminen & neuvottelutaidot
Nyt kun suuri osa työelämän kohtaamisista on siirtynyt verkkoon, on entistä tärkeämpi ymmärtää kuinka rakentaa luottamus ja kuinka hyödyntää sanatonta viestintää asiakas- ja myyntitilanteissa.
Monelle myyjälle on tullut yllätyksenä se, miten erilaista työskentely on etäyhteyksien varassa. Jos aikaisemmin pystyi nopeasti rakentamaan luottamuksen asiakkaaseen, voikin se nyt tuntua yllättävän vaikealta. Tosiasia on, että vuorovaikutustilanteet ovat online -tapaamisissa erilaisia, mutta luottamuksen rakentaminen ja vaikuttaminen myös etänä on täysin mahdollista, kuin vain tietää mihin kiinnittää huomiota.
Sanattoman viestinnän ja neuvottelutaitojen näkökulmasta verkkotapaamisiin liittyy paljon sellaisia erityispiirteitä, jotka täytyy pystyä huomioimaan, jos haluaa myydä yhtä hyvin, kuin kasvokkain tapahtuvassa myyntitilanteessa. Oikeanlainen oma sanaton viestintä, toisen kehonkielen oikea tulkinta ja etämyyntiin sopiva neuvottelutekniikka takaavat hyvän lopputuloksen.
Myyjille ja asiakastyötä tekeville suunnatussa etäneuvotteluvalmennuksessa opitaan, mitä jokaisessa verkkotapaamisessa pitää aina ottaa huomioon. Valmennuksessa opitaan myös se, kuinka neuvottelutaitojen avulla pystytään hallitsemaan myyntitilanteen kipukohdat, kuinka tehostaa myyntitilannetta oikealla sanattomalla viestinnällä, sekä kuinka tulkita asiakkaan tunnetiloja, ajatuksia ja aikomuksia kehonkielen avulla.
Koulutus perustuu tutkittuun tietoon ja antaa varmuudella uutta opittavaa myös kokeneemmille myyntiammattilaisille. Valmennukset räätälöidään aina asiakkaan tavoitteiden ja toiveiden mukaiseksi.
Kysy lisää valmennuksesta teidän yritykselle tai organisaatiolle!