Mitä, jos organisaationne kilpailukyky saisi melkoiset siivet niinkin yksinkertaisella asialla kuin strateginen osaajamarkkinointi? Älä anna ideaalien osaajienne luisua kilpailijoidenne laariin.
Tunnistatteko jo nämä ilmiöt?
Liiketoiminnan transformaatio on sekoittanut yrityksenne sisäisen pelin. Ovipumppu laulaa ja ajatustyöläisistä kiinni pitäminen on vaikeutunut merkittävästi. Kisa digitaalisen ajan osaajista ja selviytyjistä kovenee koko ajan. Rekrytoinneissa onnistuminen on yhä haastavampaa. Johtamisesta on tullut kivuliasta. Johdon pitää itsekin selvitä muutoksen aiheuttamista epävarmuuden ja epätietoisuuden tunteista. Voimavarat eivät riitä yksilötason paijaamiseen. Ette ole yksin!
Mitä isompi organisaatio, sen enemmän näitä takkuja pohditaan siiloissa. Ratkaisuja haetaan rakenteita lisäämällä, päätöksentekoa rajoittamalla ja kontrollia tiukentamalla. Mitä jos keskityttäisiinkin muutosmatkaa ja määränpäätä kirkastavaan, osaajia inspiroivaan ja osaajamarkkinointiviestintään?
Osaajamarkkinointi on yrityksen nykyisille, entisille ja tuleville osaajille kohdennettua markkinointiviestintää, jolla parannetaan yrityksen kykyä pitää kiinni nykyisistä osaajista ja voittaa tarvitsemansa osaajat puolelleen. Digitaalisena aikana se ei ole yksisuuntaista tiedottamista ja pyytämistä, vaan monisuuntaista dialogia, vaikuttamista ja yritykselle ideaaliin toimintaan kutsumista. Sille voi asettaa tavoitteet, sitä voi mitata ja siinä onnistumista kannattaa pyrkiä aktiivisesti parantamaan.
Osaajamarkkinointia voidaan kohdentaa ja virittää yrityksen tarpeiden mukaan sisäiseen transformaation kirkastamiseen ja muutosmatkan sanoittamiseen (sisäinen työnantajakuva). Lähitulevaisuuden rekrytointiponnisteluissa onnistumista tukevaan rekrytointimarkkinointiin ja -viestintään. Kilpailukykyä parantavaan vetovoimaisen työnantajakuvan ja puhuttelevan työnantajabrändin rakentamiseen.
Tässä valmennuksessa kirkastetaan digitaalisen ajan osaajamarkkinoinnin uusi rooli ja arvo yrityksen strategian jalkauttamisessa ja strategisten tavoitteiden saavuttamisessa. Osallistujat katsovat asiaa strategisesta näkökulmasta ja haluavat ymmärtää, miten organisaatio voi erottua kilpailukentässä ja menestyä paremmin osaajapulassa puhuttelevan osaajamarkkinoinnin keinoin.
Kysy valmennuksesta lisää teidän yritykselle tai organisaatiolle!