Skip to content
Menu
Close

Susanna Rantanen: Puhutteleva osaajamarkkinointi – miten voitetaan tulevaisuuden osaajat meille?

Mitä, jos organisaationne kilpailukyky saisi melkoiset siivet niinkin yksinkertaisella asialla kuin strateginen osaajamarkkinointi? Älä anna ideaalien osaajienne luisua kilpailijoidenne laariin. Tunnistatteko jo nämä ilmiöt? Liiketoiminnan transformaatio on sekoittanut yrityksenne sisäisen pelin. Ovipumppu laulaa ja ajatustyöläisistä kiinni pitäminen on vaikeutunut merkittävästi. Kisa digitaalisen ajan osaajista ja selviytyjistä kovenee koko ajan. Rekrytoinneissa onnistuminen on yhä haastavampaa. Johtamisesta on tullut kivuliasta. Johdon pitää itsekin selvitä muutoksen aiheuttamista epävarmuuden ja epätietoisuuden tunteista. Voimavarat eivät riitä yksilötason paijaamiseen. Ette ole yksin! Mitä isompi organisaatio, sen enemmän näitä takkuja pohditaan siiloissa. Ratkaisuja haetaan rakenteita lisäämällä, päätöksentekoa rajoittamalla ja kontrollia tiukentamalla. Mitä jos keskityttäisiinkin muutosmatkaa ja määränpäätä kirkastavaan, osaajia inspiroivaan ja osaajamarkkinointiviestintään? Osaajamarkkinointi on yrityksen nykyisille, entisille ja tuleville osaajille kohdennettua markkinointiviestintää, jolla parannetaan yrityksen kykyä pitää kiinni nykyisistä osaajista ja voittaa tarvitsemansa osaajat puolelleen. Digitaalisena aikana se ei ole yksisuuntaista tiedottamista ja pyytämistä, vaan monisuuntaista dialogia, vaikuttamista ja yritykselle ideaaliin toimintaan kutsumista. Sille voi asettaa tavoitteet, sitä voi mitata ja siinä onnistumista kannattaa pyrkiä aktiivisesti parantamaan. Osaajamarkkinointia voidaan kohdentaa ja virittää yrityksen tarpeiden mukaan sisäiseen transformaation kirkastamiseen ja muutosmatkan sanoittamiseen (sisäinen työnantajakuva). Lähitulevaisuuden rekrytointiponnisteluissa onnistumista tukevaan rekrytointimarkkinointiin ja -viestintään. Kilpailukykyä parantavaan vetovoimaisen työnantajakuvan ja puhuttelevan työnantajabrändin rakentamiseen. Tässä valmennuksessa kirkastetaan digitaalisen ajan osaajamarkkinoinnin uusi rooli ja arvo yrityksen strategian jalkauttamisessa ja strategisten tavoitteiden saavuttamisessa. Osallistujat katsovat asiaa strategisesta näkökulmasta ja haluavat ymmärtää, miten organisaatio voi erottua kilpailukentässä ja menestyä paremmin osaajapulassa puhuttelevan osaajamarkkinoinnin keinoin. Kysy valmennuksesta lisää teidän yritykselle tai organisaatiolle!

Mitä johdon pitää tietää osaajamarkkinoinnista?

  • Mitä osaajamarkkinoinnilla tarkoitetaan?
  • Miten strateginen ja ad hoc -osaajamarkkinointi eroavat toisistaan?
  • Miksi osaajamarkkinoinnin on noustava yrityksen strategisen markkinointiviestinnän joukkoon?
  Miten digitaalisen ajan kasvuyritys valitsee oikean osaajamarkkinointistrategian?
  • Tunnista organisaationne strateginen tarve
  • Erota toisistaan osaajamarkkinoinnin strategiset vaihtoehdot
  • Tyypilliset osaajamarkkinoinnin strategiset tavoitteet ja Key Performance Indikaattorit
  Inspiroidu! Uusia osaajamarkkinoinnin keinoja liiketoimintaonnistumisen tukemisessa
  • Yrityksen muutosmatkan tarinallistaminen ja tarinankerronta
  • Sosiaalinen media, sisältömarkkinointi ja tarinankerronta osaajamarkkinoinnissa
  • Maineen viritys viestinnän keinoin rekrytoinneissa
  Parhaat käytännöt kasvuorganisaation osaajamarkkinointi siivittämiseen:
  • Kenen tontti?
  • Mistä tieto?
  • Mitä maksaa?
  • Kuka tekee?
  • Miten kulu muuntuu palautuvaksi arvoksi?
   Yhteenveto ja palautteet valmennuksesta

Lisätiedot: Susanna Rantanen

Susanna Rantanen on modernin osaajamarkkinoinnin suomalainen pioneeri ja toimialan kehittäjä. Susanna tunnetaan modernin työnantajabrändäyksen mestarina sekä HR:n ja liiketoiminnan nätisti yhteen paketoivana strategisena ajattelijana. Hän on työskennellyt, opastanut, valmentanut, kehittänyt, jalkauttanut ja sparranut nopeasti kasvavia ja skaalautuvia yrityksiä osaajayleisöön vaikuttamisen keinoissa vuodesta 2002 lähtien. Häntä pidetään inspiroivana, innostavana ja asiansa tuntevana valmentajana, joka haastaa kuulijaa pääsemään eroon jakkiintuneista vanhoista käsitteistä ja toimintatavoista. Susannan yritys Employee Experience Agency Emine (https://emine.fi) on nimetty TOP 10 European Employer Branding Agencies -listalle vuonna 2020 yhdysvaltalaisen HR Tech Outlookin toimesta. Yritys on Suomen ensimmäinen, ja toistaiseksi myös ainoa täysin osaajamarkkinointiviestintään erikoistunut toimisto. Hänen viikottain ilmestyvä Vaikuttava Työnantajabrändi -podcastinsa on noussut Suomen suosituimmaksi HR-podcastiksi. Podcastille nimensä antanut Vaikuttava Työnantajabrändi -metodi on näyte Susannan erityisestä osaamisesta, jossa yhdistyvät 20 vuoden kokemus kasvuyritysten rekrytointien ja johtamiskulttuurin kehittämisestä moderniin markkinointiin, sisällöntuotantoon ja tarinallistamisen taitoon. Emine lienee niitä harvoja suomalaisia B2B-yrityksiä, jolla on itseään faneiksi kutsuva vannoutunut seuraajien ja puolesta puhujien yleisö. Siinä muuten kiteytyy Vaikuttava Työnantajabrändi -metodin todellinen vaikuttavuus.

Miksi valita tämä valmennus?:
  1. Opitte, mistä digitaalisen ajan strategisessa osaajamarkkinoinnissa on kyse
  2. Tulette yllättymään, mihin transformaatiota läpikäyvän yrityksen keskeisiin johtamisen haasteisiin osaajamarkkinointi voikaan tuoda lisäarvoa
  3. Saatte käsityksen siitä, mitä johto voi vaatia ja edellyttää osaajamarkkinoinnilta
  4. Teille kirkastuu, miltä strategisessa osaajamarkkinoinnissa onnistuminen voi näyttää ja mihin kaikkeen se voi vaikuttaa
  5. Inspiroidutte modernin osaajamarkkinoinnin uusista keinoista.
Kenelle valmennus sopii: Valmennus sopii digitaalisen aikakauden kasvuyrityksille, toimialansa haastajille ja menestyjille, johtoryhmille, markkinointi- ja viestintäjohdolle sekä HR-johdolle. Kenelle valmennus sopii: Valmennus sopii digitaalisen aikakauden kasvuyrityksille, toimialansa haastajille ja menestyjille, johtoryhmille, markkinointi- ja viestintäjohdolle sekä HR-johdolle.