Mika D. Rubanovitsch: Onko teillä myymisen taso laskenut samalla kun uudet teknologiat on otettu käyttöön?
Myynti ja ostaminen ovat murroksessa, kun digitalisaatio muokkaa pelisääntöjä ja suunnitteluhorisonttia. Digitaalisuus on myynnissä hyvä renki, mutta huono isäntä. Se tukee tekemistä, muttei korvaa sitä. Asiakkaan oikea-aikainen kohtaaminen ja H2H eli human-to-human korostuvat entisestään digiaikakaudella.
Moni yritys kuitenkin eksyy uusien myynnin työkalujen, markkinoinnin automaation ja sosiaalisen myynnin viidakossa. Tärkein taito on valmius reagoida, sillä kanavat, työkalut ja ostajien käyttäytyminen muuttuvat jatkuvasti. Tarvitaan sekä perinteisen että digitaalisen myynnin osaamista. Myyjän ja myyntijohtajan on hallittava molemmat maailmat.
Syvällinen pohjatyö, sosiaaliset suhteet, laajemmat verkostot, asiakkaan tilanteeseen ja tarpeeseen tutustuminen, luottamuksellinen suhde ja oikea asenne ovat näkemyksellisen myynnin kulmakiviä. Lisäksi virtuaalimyynnin (virtual selling) työkalujen tulee kuulua jokaisen myyjän työkalupakkiin. Myyjän on ylläpidettävä dialogia eri kanavissa koko asiakkaan ostoprosessin ajan. Uusien toimintatapojen omaksuminen tuo myyjälle rohkeutta ehdottaa hyvän vuoropuhelun jälkeen uutta kokonaisvaltaista ratkaisua.
Tässä valmennuksessa ravistelemme luutuneita ajatuksia, kyseenalaistamme annettuja faktoja ja avarramme ajattelutapoja. Paras tulos saadaan nivomalla yhteen nykyaikaiset ja perinteiset menetelmät. Tuloksena on sulava, virtuaalimyynnin työkaluilla rikastettu myyntiprosessi, jossa asiakkaan nykytila on kartoitettu ennakkoon ja hän saa myyntitilanteessa ratkaisun, joka ylittää sopivasti odotukset!
Kysy lisää valmennuksesta teidän yritykselle tai organisaatiolle!