Uusi uljas teknologia hybridimaailmassa!

Teknologia on nivoutunut osaksi kaikkea toimintaympäristöämme, nostaen samalla ihmisyyden keskiöön. Osaammeko tarttua mahdollisuuksiin, joita teknologian tuomat uudet liiketoimintamallit tarjoavat? Tiedämmekö todellisuudessa, mitä asiakkaamme juuri nyt haluaa ja missä hän haluaa tulla kohdatuksi? Entä mitkä ovat ne tulevaisuuden arvot, joiden valossa hyödynnämme uusia teknologia-innovaatioita?

Kokosimme tähän uutiskirjeeseen puhujiemme eri näkökulmia asiakaskokemuksesta, uusista liiketoimintamalleista, tekoälystä sekä ihmisyyden merkityksestä kaiken tämän transformaation keskellä.

”Teimme ennen töitä käsillämme tehtaissa. Nyt istumme koneen ääressä tietotyöläisinä. Tulevaisuudessa meidän on opittava tekemään töitä sydämellä. Se on alue, jota robotti ei tule koskaan korvaamaan.” -Belinda Gerdt
Ajatuksia herättäviä lukuhetkiä! 
MySpeakerin tiimi

Maailma digitalisoituu nopeammin kuin uskomme, siksi asiakaskokemukseen on investoitava nyt!

belinda gerdt

eknologia muuttaa tapaamme toimia kuluttajina ja kansalaisina. Keinoälyn ja datan aikakausi ravistelee yhteiskuntaa kahta edellistä ajanjaksoa voimakkaammin. Keinoälyn hyödyntäminen tarkoittaa entistä parempaa ja kohdennetumpaa palvelua erilaisia informaatiolähteitä hyödyntäen. Nopeus kasvaa koneoppimisen myötä ja vuorovaikutuksesta tulee entistäkin intuitiivisempaa. Yrityksille ja organisaatioille digitalisaatio tarkoittaa ennen näkemätöntä mahdollisuutta – mutta myös isoa haastetta.

Viimeiset 15 vuotta digitaalista liiketoimintaa asiakaslähtöisempään suuntaan kehittänyt puhujamme, tietokirjailija Belinda Gerdt  puhuu yleisöille digiajan asiakaskokemuksesta, liiketoiminnan digitalisaatiosta, kansainvälisessä kilpailussa menestymisestä sekä tulevaisuuden työelämästä.

Ota haltuusi Belindan THINK BIG! -harjoitukset: 
  1. Tee lista asioista, jotka turhauttavat asiakastasi. Mieti, miten ne voisi automatisoida tai poistaa teknologiaa hyödyntämällä. Muista, että kaikki odottelu ja jonottelu tulee katoamaan.
  2. Haasta itsesi ajattelemaan uhkien sijaan mahdollisuuksia, joita digitalisaatio tarjoaa. Mikä on suurin hyöty, jonka digitalisaatio tuo mukanaan? Ehkä se voisi olla kansainvälistyminen, nopea uusille markkinoille tulo, toimialan tehokkain asiakaspalvelu? Ja kyllä, aina joku onnistuu kääntämään vaikeudet voitoksi!
  3. Keskity ajatuksissasi asiakkaisiin, älä kilpailijoihin. Niin kauan kuin ymmärrät asiakkaasi tarpeita erinomaisesti ja pystyt reagoimaan niihin nopeasti, olet kilpailijoitasi edellä. Mitkä kolme asiaa ovat sinun asiakkaillesi kaikkein tärkeimpiä?

Alustat muuttavat lähes kaikkia toimialoja – myös omaasi! Miten pääset alkuun?

TERO OJANPERÄ
 

Miten pääset alkuun? Mitä voit oppia alustatalouden edelläkävijöiltä Teslalta, AirBnB:ltä tai Amazonilta alustojen käytöstä ja soveltaa heidän parhaita käytäntöjä omaan liiketoimintaasi? Kuinka luot omalle alustallesi arvoa?

Tero Ojanperä on globaali teknologian ja liiketoiminnan johtaja, innovaattori ja muutoksentekijä. Hän on Pohjoismaiden suurimman tekoäly-yrityksen Silo AI:n perustaja, työelämäprofessori Aalto yliopistossa sekä aktiivinen start-up sijoittaja, joka vaikuttaa useiden pörssi- ja kasvuyritysten hallituksissa. Aika Nokian teknologia- ja strategiajohtajana toi kokemuksen sekä globaalin liiketoiminnan rakentamisesta että menestyneen suuryrityksen muutoshaasteista. Fast Company lehti onkin valinnut hänet yhdeksi maailman liiketoiminnan luovimmista henkilöistä ja World Economic Forum valitsi hänen arvostetuksi Young Global Leaderiksi.

”Jokainen onnistunut alusta luo arvoa muille. Kaikki menestyvät alustat käyttävät tekoälyä oppiakseen nopeammin kuin kilpailijat, mutta erityisesti Euroopassa tekoälyn soveltaminen on vielä alkuvaiheessa. Liiketoiminnan muuttamiseksi taas tarvitaan luovaa tietoa siitä, mikä voisi olla uusi liiketoimintamalli. Joten meillä on kolme asiaa, jotka on asetettava paikoilleen: verkkoefektin sekä tekoälyn oppimissilmukan luominen ja uuden liiketoimintamallin kehittäminen. Muutokseen mukaan hyppääminen vaatiikin rohkeutta.”

Tero Ojanperän luento: ”Miten uudistat liiketoimintaasi tekoälyn ja alustatalouden avulla” vastaa tämän hetken pinnalla oleviin kysymyksiin alustataloudesta ja tekoälystä antaen samalla konkreettisia työkaluja, joilla päästä alkuun.

Lue lisää Terosta!

Kohti parempaa asiakaskokemusta teknologian vauhdittamana

ANtti merilehto
 

Asiakaskokemuksen parantaminen on monen yrityksen kärkihanke. Samaan aikaan teknologia ei enää ole erillinen kokonaisuus vaan nivoutuu liiketoimintaan tiiviisti.

Yritykset niin B2B kuin B2C puolella ovat myös hahmottaneet datan roolin paremman asiakaskokemuksen luomisessa. On mahdotonta tarjota merkityksellistä ja henkilökohtaista palvelua ellemme ymmärrä mikä on asiakkaan todellisuus ja mikä on juuri nyt käyttötapaus.

Tekoäly – matkaopas johtajalle (2018) kirjan kirjoittanut, työuransa digitaalisen liiketoiminnan parissa tehneen puhuja Antti Merilehdon uusi Asiakaskokemus ja data -puheenvuoro avaa arjen esimerkkien avulla, millä tavalla eri rooleissa toimivat henkilöt voivat hyödyntää dataa osana omaa työnkuvaa. 

Lue lisää Antista!

Tekoälyn etiikka ja tulevaisuus – millä arvoilla luomme tulevaisuutta?

Maija-Riitta Ollila Banneri
 

Maija-Riitta Ollila on tieteen popularisoimisesta innostunut filosofi ja tietokirjailija.  Hänen uusimman kirjansa ajatuksiin pohjautuva luento ”Tekoälyn etiikkaa” herättää kuulijoita pohtimaan ihmisyyden tulevaisuutta. Millaisiksi olemme kehittymässä ja mitä meistä voisi parhaimmillaan tulla.

– Kun suunnittelemme tekoälyä, suunnittelemme samalla tulevia itsejämme ja tulevia yhteiskuntia, Maija-Riitta muistuttaa.

Maija-Riitta tunnetaan puhujana tavastaan rakentaa toimiva vuorovaikutus sekä osallistava hetki kuulijoidensa kanssa. Hän herättää kuulijan pohtimaan tärkeitä kysymyksiä arvoista, vastuullisuudesta ja siitä, millaista maailmaa me haluamme rakentaa.

Lue lisää Maija-Riitasta!

Älykkäiden koneiden nousu – Mikä on ihmisen rooli?

henri hyppönen

Alkamassa on ihmisyyden renessanssi. Tällä uudella aikakaudella, jolloin ihmisillä on enemmän mahdollisuuksia kuin koskaan, ja koneet ovat älykkäämpiä kuin ikinä, työnjako muuttuu pysyvästi. Mikä on ihmisen rooli tämän kaiken keskellä? Tietokirjailija, puhuja Henri Hyppönen paljastaa uudessa puheenvuorossaan työelämän uuden todellisuuden tosielämän esimerkkien ja tarinoiden avulla. Hän tuo esiin rohkaisevasti sen, kuinka jokainen voi olla osana kehitystä korostamalla ihmisyyttään.

Henri puhuu yrityksille tekoälystä, tulevaisuudesta, liiketoiminnasta, johtajuudesta, luovuudesta sekä ihmisen ja koneen älykkyyden yhdistämisestä. Henriä innostaa juuri nyt uusien teknologian mahdollisuuksien hyödyntäminen ihmisten käyttäytymisen ymmärtämiseen ja ennustamiseen.

Lue lisää Henristä!

Modernin myyjän supervoimat löytyvät ihmisyydestä

Petri matero
 

Kuinka kohtaat asiakkaasi? Samalla kun teknologia tukee ja muuttaa työtämme, modernin myyjän ja markkinoijan työkalupakkiin kuuluvien tunnetaitojen merkitys korostuu entisestään. Myynnin rockstara, puhuja Petri Matero on markkinoinnin, myynnin ja konseptien monitaituri, joka tuli tutuksi koko kansalle Jaajo Linnonmaan luotsaamasta Diilistä.

Petrin suosittu puheenvuoro ”Myynnin Rockstara™ – Modernin asiantuntijan supervoimat” sytyttää myyntitiimien kipinän työhön ja vie kuulijan tarkastelemaan omia työtapoja pintaa syvemmältä. Petri jakaa kuulijalle viisi modernin myyjän supervoimaa käytännön esimerkkien sekä omakohtaisten tarinoiden kautta. Luennon jälkeen yleisö on inspiroitunut ja innostunut omasta työstään – sekä janoaa päästä palvelemaan asiakkaita omia vahvuuksiaan ja Petrin teesejä hyödyntäen!

Lue lisää Petristä!

Katso myös seuraavat artikkelit:

Ota yhteyttä!

Tilaa uutiskirje!