Muutoksessa johtaminen on osa jokaista päiväämme, ja siinä onnistumiseen tarvitaan uusia taitoja.
Millainen osaaminen ja ajattelu vastaa tulevaisuuden työn tarpeisiin ja mahdollistaa välttämättömän uudistumisen? Johtaaksemme sekä elääksemme ja menestyäksemme muutoksessa, tarvitsemme annoksen uteliaisuutta, ripauksen rohkeutta sekä reilusti inhimillisyyttä, empatiaa ja arvostusta. Kokosimme tähän uutiskirjeesen ajankohtaisten puhujiemme ja oman alansa asiantuntijoiden ajatuksia näistä teemoista.
Innostetaan yhdessä tiimejämme!
MySpeakerin tiimi
Johda muutosta innostaen ja kannustaen!
”En usko ihmemiehiin tai ihmenaisiin. Uskon siihen, että kaikki tuovat yhteiseen kekoon jotakin omasta osaamisestaan ja tekevät paljon pieniä tekoja yhteisen tavoitteen eteen. Olen itse älyttömän utelias ihminen ja suuri vahvuuteni on ollutkin mielikuvitella itseni toisen ihmisen asemaan. Näillä tekijöillä olen pärjännyt ja nämä ovat ne tekijät, jotka ovat mahdollistaneet paljon.” Luovuudestaan ja erinomaisesta johtamisestaan palkittu Mika Sutinen on suomalainen yrittäjä ja pitkän linjan toimitusjohtaja, joka kannustaa puheillaan yleisöjä kollektiiviseen uteliaisuuteen, parempaan muutosjohtamiseen sekä innostumisen sytyttämiseen työyhteisöissä. Mikan uusin puheenvuoro perustuu hänen ja Antti Haapakorvan tuoreeseen kirjaan ”Pelastetaan strategia”. – Strategian pitäisi olla innostava ja energisoiva, organisaatiossa yhteiseksi koettu vitamiinipommi, joka selkeyttää tekemistä ja tuottaa merkityksellisyyden tunnetta koko työyhteisölle, Mika muistuttaa. Tutustu Mikan kolmeen kysytyimpään puheenvuoroon!Sytytä myyntitiimisi tekemisen kipinä ja saavuta tavoitteet Pirjo Suhosen opeilla.
Ivana Helsingin perustaja Pirjo Suhonen on todellinen kansainvälisen myynnin ammattilainen. Hän puhuu myynnistä vaikuttavasti saaden tiimit tuntemaan aitoa paloa ja intohimoa myyntiä kohtaan, sekä ylpeyttä omasta tekemisestään. Pirjon puheen aikana päästään kuulemaan omakohtaisia esimerkkejä kansainväliseltä kentältä. Hänellä on vuosien kokemus luovista yrityksistä eri tehtävissä. Pirjo on vastannut yli 20 vuoden ajan markkinoinnista, kotimaisesta ja kansainvälisestä myynnistä, tuotteistamisesta ja sidosryhmäprojekteista. Näistä kokemuksista kuullaankin Pirjon puheenvuoroissa parhaita paloja ja konkreettisia oppeja. ”Yhteisöllisyys on yhä merkityksellisempää; miten myyjä voi auttaa asiakasta liittymään yhteisöihin, kokemaan yhteisöllisyyttä, vahvistaa asiakkaan osallisuutta ja toimijuutta omassa yhteisössään? Yhteisökokemuksen ymmärryksellä myyntiin tulee aivan uudenlainen taso. Yhtälailla toiminnallisuudella ja luovuudella on tärkeä rooli myyntityössä. Yhdessä asioiden tekeminen ja yhdessä uuden luominen tarjoavat myyjälle ja asiakkaalle näköaloja toistensa arkeen ja todellisuuteen. Tämä mahdollistaa tarpeiden syvällisempää ymmärrystä.” Lue lisää Pirjosta! Lue Pirjon artikkeli myynnistä!Uusi puhujamme Nando Malmelin rohkaisee yrityksiä uudistumaan radikaalisti ja johtamaan murrosta rohkeasti!
”Kaikki rakastavat tulevaisuutta, mutta siitä on vaikea ottaa kiinni. Kaikki haluavat ymmärtää tulevaisuutta, mutta harva panostaa systemaattisesti siihen, mitä pitää tehdä, jotta uudistuminen on aito mahdollisuus. Murroksen aikana uudistumista on johdettava rohkeasti ja ennakkoluulottomasti.” Nopeasti muuttuvassa ja epävarmassa maailmassa kyky uudistua määrittää organisaatioiden tulevaisuuden. Vaikka uudistumisen välttämättömyys organisaatioille ymmärretäänkin, ovat useimmat silti kykenemättömiä siihen. Millaista johtamista tarvitsemme juuri nyt? Millainen osaaminen ja uusi ajattelu vastaavat tulevaisuuden työn tarpeisiin ja mahdollistavat uudistumisen? Valtiotieteiden tohtori Nando Malmelin vastaa puheenvuoroissaan tämän hetken ajankohtaisimpiin kysymyksiin johtamisesta, uudistumisesta ja luovuudesta. Hän auttaa yrityksiä ottamaan käyttöönsä ne työkalut, jotka mahdollistavat uudistumisen. Nandon puheenvuorot ovat organisaatioille, joissa halutaan uudistua aidosti ja kaivataan tuoreita näkökulmia sekä työkaluja. Lue lisää Nandosta!Menestyvien yritysten kasvun salaisuus piilee asiakastyytyväisyyden ja asiakaspysyvyyden varmistamisessa.
”Menestyvien yritysten kasvun salaisuus piilee asiakastyytyväisyyden ja asiakaspysyvyyden varmistamisessa. Jopa 5 %:n lisäys asiakasuskollisuudessa voi lisätä tuottoja 25–95 % ja tämä jos mikä vaikuttaa positiivisesti yrityksesi tulokseen. Yritykset lankeavat usein sudenkuoppaan olettaessaan, että asiakaspysyvyys seuraa kuin itsestään hyvän brändin, tuotteen tai palvelun perässä. Joissakin tapauksissa näin voi tietysti käydäkin, mutta todellisuudessa tuohon strategiaan satsaaminen on kuitenkin lyhytaikaista ja kestämätöntä.” Onko organisaatiossanne nostettu asiakastyytyväisyys, asiakaskokemus ja asiakaspysyvyys keskiössä? Asiakaskokemuksella johtamisen edelläkävijä Kirsti Laasio innostaa tiimejä suositulla ’From Sh*t happens to shift happens -tarinoillaan panostamaan niin asiakas- kuin työntekijäkokemukseenkin ja auttaa organisaatioita näin saavuttamaan parempia tuloksia. Puhujana Kirsti on innostava, positiivisen energinen ja ilmeikäs sekä hyvin käytännönläheisesti yleisöä lähestyvä oivalluttaja, jolle vuorovaikutus niin livenä kuin virtuaalisestikin on luontaista. Ota tästä talteen Kirstin vinkit asiakaspysyvyyden parantamiseksi:- Varmista vaivattomuus ja ylitä odotukset
- Aseta realistiset tavoitteet sekä odotusarvo
- Viesti asiakkaallesi säännöllisesti ja proaktiivisesti
- Anna asiakkaille syy palata takaisin
- Kuuntele asiakasta, reagoi heti ja ennakoi
Johda arvostaen, ole aidosti läsnä ja rakenna yhdessä tiimisi tulevaisuus.
”Arvostelemalla tai arvostamalla saadaan aikaan hyvin erilainen lopputulos. Pomon lisäarvo on hyvin pienistä ja helpoista asioita kiinni ja ne voi jokainen oppia, jos vain aidosti haluaa. Johtamisesta tehdään usein turhan monimutkaista ja jopa matemaattista, jolloin teoriaa on vaikea soveltaa arkeen. Parhaimmillaan johtaminen on kuitenkin hyvin yksinkertaista, silti tuloksekasta.” Ari Rämö on kokenut yritysjohtaja, kirjailija ja luennoitsija, joka on vienyt teoriansa johtamisesta käytäntöön – menestyksekkäästi. Hänen luotsaamansa yritys SICK Oy on omassa sarjassaan sijoittunut kärkisijoille Suomen parhaiden työpaikkojen (Great Place to Work) arvioinnissa. Ari puhuu yleisöille arvostavasta johtamisesta. Hänen johtamisfilosofiansa on, että kaikki kuitenkin tapahtuu aina ihmisten ansiosta ja heidän motivaatiollaan on merkitystä. Myös vaikeissa tilanteissa. Silloin jos koskaan sillä, että ihmiset tekevät ”parhaansa” vain ”pakollisen” sijasta on entistäkin tärkeämpi merkitys. Miten sitten sellainen ”teemme parhaamme” fiilis saataisiin aikaiseksi? – Uskon, että jokainen organisaatioissa pystyy löytämään positiivisia ratkaisuja oman työnsä kehittämiseen ja helpottamiseen, sekä asioiden tekemiseen paremmin ja tehokkaammin. Ottamalla kaikki aidosti mukaan kehittämään, toteuttamaan ja muuttamaan asioita hymyillen ja hyvällä fiiliksellä – niillä on tapana toteutua myös muualla kuin exelissä. Ollaan siis aidosti läsnä ja tehdään yhdessä tulevaisuutemme. Lue lisää Arista!Ota käyttöösi ihmislähtöisen työn kolme periaatetta!
Inhimillinen vallankumous on täällä! Ihmisen aivoissa piilee mahdollisuus saada yhdessä aikaan hyviä asioita, voida hyvin ja kasvaa. Miten tämä inhimillinen supervoima saadaan esiin ja valjastetaan hyvään? Kuinka kehitetään ihmislähtöistä työtä? Siihen on kolme yksinkertaista periaatetta:- Ymmärrä, älä oleta
- Tuo lähemmäksi, älä työnnä kauemmaksi
- Kohtaa ja ohjaa
- Ihminen hybridityön ytimessä – Ihmistaitojen, ilmapiirin ja yhteistyötaitojen merkitys
- Parahin kollega – Mitä on hyvä työkaveruus, miksi se on liiketoiminnan perusta ja muutoksen ajuri?
- Ihmislähtöisen työn kehittäminen – kolme periaatetta
- Myrskyn jälkeen – Mitä pääministerin kansliassa on opittu käyttäytymisen johtamisesta kriisin keskellä?
- Inhimillisyyden vallankumous – Miten hyviä asioita tapahtuu?